וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע לא אצעד למען גלעד

רועי כ"ץ

24.6.2010 / 7:30

שחרור מאות אסירים ירע את מצבה האסטרטגי של מדינת ישראל. רועי כ"ץ מסתכל למשפחת שליט בעיניים ואומר "מצטער, אבל אני לא איתכם"

אני לא מתכוון לצעוד למען גלעד שליט, כי אני לא צבוע. אני לא אצעד ממצפה היל"ה לירושלים כי אני לא מוכן שישראל תשחרר את מאות המחבלים שהחמאס דורש בעבור חירותו של רב"ט שליט. אין דבר כזה "שחרור בכל מחיר" ואין דבר כזה שצריך להחזיר הביתה כל חייל בכל מחיר. לכל דבר יש מחיר, גם לגלעד שליט. והמחיר שדורשים עבורו גבוה ממה שמדינת ישראל צריכה לשלם.

מי שכן יחליט לצעוד, צריך להבין שהוא בעצם מחזיק שלטים עם הכתובת "לשחרר את מתכנן הפיגוע במלון פארק" ו"הפכו את הגדה לעזה". זו המשמעות של שחרור שליט וצריך להבין אותה. זו לא שאלה של שמאל וימין. בעצם, גם לימין הישראלי וגם לשמאל הישראלי צריך להיות אינטרס שעסקה כזאת לא תצא לפועל: שחרור רבי המרצחים ואדריכלי הטרור יהיה מהלך תבוסתני, מטריד אסטרטגית ובעל השלכות מרחיקות לכת. שחרור אסירים משמעותו חיסול הגורמים המתונים בצד הפלסטיני, חיזוק הפונדמנטליזם האיסלמי בכל המזרח התיכון ואובדן הרתעה. זה לא מקרה שגם הממשל המתון של ברק אובמה (שלא חולם לנהל משא ומתן עם חוטפים) וגם בוגי יעלון הניצי מתנגדים באופן נחרץ לעסקה.

תתפלאו, אבל הממשלה מפתיעה לטובה

הסירוב של ראשי הממשלה אהוד אולמרט ובנימין נתניהו לחתום על העסקה הזו הוא צעד פוליטי אמיץ, ששניהם לא מקבלים עליו את הקרדיט הראוי. הרי מה יותר קל לפוליטיקאי ישראלי מאשר לפתוח את שערי כלא נפחא בדרום, להצטלם עם גלעד על מדרגות המטוס ולקבל את הבונוס בסקרי דעת הקהל. אבל באופן מאוד לא טיפוסי, הצליחו אולמרט ונתניהו לעמוד בלחץ דעת הקהל ועיניהם הדומעות של אביבה ונועם שליט, ונמנעו מפופוליזם שישנה את מפת הסכסוך עם הפלסטינים. יש דברים שאפילו שני פוליטיקאים תאבי פרסום ושלטון הבינו שלא עושים.

הוריו של שליט צודקים בדבר אחד: אין ויכוח על כך, שגלעד יכול היה כבר להיות בבית. רשימת האסירים שהחמאס דורש לא השתנתה יותר מדי בארבע השנים האחרונות ותג המחיר נותר יציב וידוע. אם ממשלת ישראל הייתה מוכנה לשלם את המחיר, הרי שהיו לה אין ספור הזדמנויות לעשות כן. אבל היא בחרה שלא לעשות והחמאס מצידו מצליח לשמור היטב על פוליסת הביטוח שלו. בניגוד לאולמרט ולנתניהו, ספק אם הצועדים למען שליט מבינים מה יכולה להיות ההשלכות של עסקה על הסיכויים שלהם ושל ילדיהם לקיים חיים נורמליים ושלווים במזרח התיכון.

לכל דבר יש מחיר. גם לגלעד

המשמעות של הדברים ברורה. אם החמאס לא יוריד את המחיר, גלעד כנראה לא יחזור הביתה. זה אכזרי, יש שיגידו שזה לא אנושי, אבל במקרים כאלה יש להסתכל על המהות ולא רק לקחת בחשבון מה פוליטיקלי קורקט ומה לא. אין ספק שכולנו רוצים לראות את גלעד חוזר הביתה, אבל לא בכל מחיר. לא במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully