וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: לחקור הפרקליטות על שיבוש המשפט

גלעד גרוסמן

23.6.2010 / 11:45

רה"מ לשעבר פנה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה נגד הפרקליטות בחשד לשיבוש מהלכי המשפט המתנהל נגדו בפרשת "ראשונטורס". זאת לאחר שלעדה מרכזית מטעם התביעה הועבר מסמך הכנה לקראת עדותה

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הגיש היום (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין תלונה ודרישה לפתוח בחקירה נגד הפרקליטות, בחשד לעבירות של שיבוש מהלכי משפט, הדחה בעדות, הטרדת עד, השפעה לא הוגנת על עד, שימוש לרעה בכוח המשרה ומרמה והפרת אמונים, זאת בעקבות "מסמך שאלות ותשובות" שקיבלה מידי הפרקליטות אחת העדות המרכזיות במשפט "ראשונטורס".

אתמול, לבקשת ההגנה, הופסקה חקירתה הנגדית של הדר זלצמן, עובדת ב"ראשונטורס" ואחת מעדות התביעה המרכזיות במשפט, לאחר שלפרקליטיו של אולמרט נודע כי הפרקליטות הגישה לעדה מסמך של 32 עמודים. המסמך, שהוכן על ידי הפרקליטות, כולל שאלות ותשובות ומתייחס לנושאים השונים במשפט.

בתלונה שהוגשה ליועץ המשפטי, כתבו עורכי הדין אלי זהר, נבות תל צור ונוית נגב, כי התלונה מוגשת בדחיפות רבה "הואיל ותוך כדי ניהול המשפט נחשפה התנהלות פגומה ופסולה מן היסוד של התביעה הכללית, בכך ששמה בפי עדי תביעה גרסאות מעובדות ומלוטשות, שבינן לבין עדות ספונטנית אין ולא כלום, תוך הסתרה מוחלטת מבית המשפט ומההגנה של אותם מהלכים נפסדים". מחר אמורה זלצמן לעלות שוב לדוכן העדים, ולכן מייחסים עורכי הדין דחיפות רבה לתלונה.

"לא ניתן להפריז בחומרת המעשה"

עורכי הדין מוסיפים כי לא ניתן להפריז בחומרת המעשה ש"בהלעטת עד תביעה בתשובות מעובדות ומלוטשות", וטוענים שהחומרה הרבה נובעת מכך שמדובר ב"התנהלות פסולה שבאה מתוך תוככי הפרקליטות, הנתפשת בעיני הציבור (בצדק) כמוסד נטול אינטרס אישי, שמתפקידו לסייע לבית המשפט בעשיית משפט צדק, ואשר בינו לבין מעשים של שיבוש מהלכי משפט, הדחת עדים, תיאום עדויות וניהול טקטיקות פסולות ותכסיסים מסוג זה, המיועדים להשיג הרשעה בכל מחיר, אין ולא כלום".

בתלונה טוענים חברי צוות ההגנה כי התשובות בדף שניתן לעדה מורכבות ממספר קטעים שהוכנו על ידי מחברי המסמך באופן מגמתי וסלקטיבי, ונלקחו מתוך ההודעות שלה במשטרה ודברים שנאמרו על ידה במפגשי הרענון במשרדי התביעה. עורכי דינו של אולמרט טוענים שקיים חשד שמדובר במסמך שנועד "להבטיח חזרה מדוייקת על תשובות הרצויות למאשימה"

עורכי הדין מתייחסים בתלונה לעובדה כי וינשטיין אינו יכול לטפל בתיק של אולמרט, מכיוון שייצג אותו בעבר בפרשת ראשונטורס. "אולם בשל העובדה כי התלונה מחייבת חקירה של בכירים בפרקליטות, המעורבים בניהול המשפט, ומתוקף סמכותו של היועץ המשפטי לממשלה, כראש מערכת התביעה, אין מנוס מהנחתה של תלונה זו על שולחנו", כתבו עורכי הדין. יצוין כי מי שאמור לטפל בנושאים שבהם וינשטיין מנוע הוא פרקליט המדינה, משה לדור, אולם לדור הוא חלק מצוות התביעה במשפט, כמו גם פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל.

נציגי הפרקליטות כבר אמרו בדיון אתמול כי מדובר במסמך שהוכן עבור זלצמן ובו תקציר של התשובות שנתנה בחקירתה במשטרה, וכי השאלות הוכנסו אליו בטעות. התובע בתיק, עו"ד אורי קורב אמר כי לא מדובר במסמך מדריך, מכיוון שהוא מבוסס כולו על דבריה של זלצמן. בפרקליטות דחו את הטענה שמדובר בניסיון להדריך את העדה, ואף ביקשו להגיש את המסמך לבית המשפט כדי להוכיח את טענתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully