וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנרל שהשמיץ את הבית הלבן בדרך החוצה?

טליה שחר

23.6.2010 / 10:22

נשיא ארה"ב ייפגש היום לשיחת הבהרה עם הגנרל סטנלי מקריסטל, מפקד הכוחות האמריקאיים באפגניסטן, שלגלג בראיון עיתונאי על בכירי הממשל. מקריסטל כבר הכין מכתב התפטרות, ואובמה יחליט אם לקבלו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה צפוי להכריע היום (רביעי) מה יעלה בגורלו של מפקד הכוחות האמריקאיים באפגניסטן, הגנרל סטנלי מקריסטל. זאת לאחר שהוא השמיץ יחד עם אנשי צוותו בכירים בממשל האמריקאי, במסגרת כתבה עיתונאית. מקריסטל זומן לפגישה בבית הלבן, ועל פי הדיווחים הוא כבר הכין מכתב התפטרות. עם זאת, הנשיא טרם החליט אם לקבל את ההתפטרות.

"אני חושב שזה ברור שהכתבה שבה הוא וצוותו צוטטו מעידה על שיקול דעת לקוי", אמר אובמה הלילה לאחר ישיבת קבינט. "אבל אני גם רוצה לוודא שאפגש עמו ישירות לפני שאקבל החלטה סופית".

רשת הטלוויזיה ABC דיווחה כי בקרב צוות הבית הלבן מתקיים דיון סוער לגבי עתידו של מקריסטל. מזכיר ההגנה של ארצות הברית, רוברט גייטס, אמר כי הגנרל מקריסטל, שגה שגיאה חמורה כשלעג למקורביו של הנשיא.

דובר הבית הלבן רוברט גיבס אמר כי אובמה לא היה שמח לאחר שקרא את הכתבה שפורסמה בכתב העת "רולינג סטון". "הוא כעס", אמר גיבס. "הייתם יודעים את זה אילו ראיתם את זה". גיבס הוסיף: "ללא ספק, הגנרל מקריסטל עשה שגיאה עצומה. שגיאה שהוא יקבל הזדמנות לדבר עליה ולענות עליה בפני בכירים בפנטגון ובפני המפקד העליון. מטרת הזימון לכאן היתה לבדוק מה לכל הרוחות הוא חשב לעצמו".

אתמול התנצל מקריסטל על הכתבה מאת מייקל הייסטינגס, בה הוא מתואר כאדם "שהצליח לעצבן כמעט את כל מי שיש לו עניין בקונפליקט הזה". במסגרתה הוא ועוזריו מתחו ביקורת ואף זלזלו בכמעט כל החברים בצוות הביטחון הלאומי של אובמה. עוזריו של הגנרל לעגו על ביידן, תיארו את היועץ לביטחון לאומי ג'ימס ג'ונס כ"ליצן התקוע ב-1985", ואמרו שמקריסטל "מאוכזב" מהנשיא האמריקאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully