וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט מלבנון: "אחת הספינות מוכנה להפלגה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.6.2010 / 9:00

לפי דיווחים בלבנון, על אחת הספינות שצפויות להפליג מנמל טריפולי במדינה לכיוון עזה כבר הועמס ציוד הומניטרי. הספינה, שעליה נמצאות הפעילות הלבנוניות והזרות, עדיין ממתינה לאישור מהשלטונות

ההכנות לקראת המשט הבא לעזה בעיצומן: העיתון הלבנוני "ליווא" דיווח הבוקר (רביעי), כי על הספינה 'נאג'י עלי' הועמס כל הציוד הנחוץ עבור תושבי הרצועה, והיא "ערוכה ומוכנה להפליג". יחד עם זאת, פעילי הספינה השנייה, "מרים", שעליה נמצאות הפעילות הלבנוניות והזרות, דיווחו כי היא טרם קיבלה אישור מהשלטונות בלבנון להעמיס ציוד ולהפליג.

שר העבודה והתחבורה הלבנוני ראזי עריידי אמר כי רק הספינה "ג'וליה" (נאג'י עלי) "ביקשה אישור רשמי להפליג מנמל טריפולי בלבנון". בראיון לעיתון א-שרק אל-אווסט היוצא לאור בלונדון אמר עריידי כי הספינה נמצאת כרגע בנמל בטריפולי. "איני מכיר שום ספינה בשם 'מרים'", הבהיר. "לא קיבלתי שום בקשה רשמית מספינה בשם כזה".

בתוך כך, גורם מצרי העובד בהנהלת תעלת סואץ מסר כי האחראים על התעלה לא קיבלו שום בקשה משום מדינה, ובעיקר לא מאירן, לעבוד בתעלת סואץ בדרך לרצועת עזה. "הנהלת תעלת סואץ לא תנקוט בשום צעד כלפי אף ספינה אירנית, משום שאנחנו מחויבים להסכמים לפיהם יש לאפשר לכל ספינה לעבור בתעלה, יהיה הדגל שתלוי על הספינה אשר יהיה".

הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, שיבח אמש את לוחמי השייטת על עצירת המשט לעזה. במהלך ביקור בישיבת ההסדר בקריית שמונה אמר אשכנזי: "לוחמי שייטת 13 במשט פעלו בצורה יוצאת מן הכלל. אני מצדיע להם. הם לחמו שם מול מחבלים, נקלעו לסיטואציה לא פשוטה וטיפלו בו כמו שצריך". הרמטכ"ל הוסיף, כי "מי שרוצה להביא סחורות לעזה, יכול לבוא לנמל אשדוד. לא נגיע למצב שבו יגיעו כלי נשק בספינות לעזה. חשוב שנעמוד על הזכות הזאת ואסור שעזה תהפוך לנמל אירני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully