וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: אסון משפחת אייל - תאונה, לא התאבדות

ורד כהן ברזילי

14.1.2002 / 13:55

מפקד מרחב ירקון: ארובת החימום נסתמה ע"י קן ציפורים, גז קטלני מסוג CO גרם למוות; מסביר: הגז קל מהאוויר ועולה למעלה וכך ניצלו חתולי המשפחה; וטרינר: החתולים היו אמורים למות

המשטרה מעריכה כי בני משפחת אייל מתו כתוצאה מדליפת גז רעיל כתוצאה מתקלה במערכת החימום. צוות החוקרים, מנהל המכון לרפואה משפטית, יהודה היס ומומחים מטעם מכון התקנים, קבעו כי ארובת מערכת החימום בדירת משפחת אייל היתה סתומה על ידי קן ציפורים, ומכיוון שהדירה היתה סגורה לחלוטין, בני המשפחה מתו מהרעלת גז.

מפקד מרחב ירקון במשטרה, תת ניצב אורי בר לב, אישר כי המשטרה מעריכה שמדובר בתקלה ולא בהתאבדות כפי שסברה בתחילה. בר לב אמר לוואלה! חדשות, כי "מדובר בתופעה מוכרת". לדבריו, במקרים בהם הבית אינו מאוורר, לגז אין לאן לצאת והוא הופך לקטלני. בר לב הוסיף, כי בחורף שעברה היו מקרים דומים בירושלים, שלמרבה המזל לא הסתיימו במוות.

בר לב ציין, כי אי אפשר להריח את הגז, מסוג חד תחמוצת הפחמן (CO), והתחושה היחידה היא כאב ראש וסחרחורת. בעת שהשוטרים הגיעו לדירה לאחר מציאת הגופות, מערכת ההסקה פעלה והמקום היה חם. המשטרה חושדת, כי הבן אסף שגופתו נמצאה ליד הדלת, לא ניסה לצאת מהדירה, אלא פשוט התמוטט במקום מבלי שחש בדליפת הגז.

קודם לכן עלה החשד כי בני המשפחה התאבדו מנטילת כדורים מורעלים. תוצאות הבדיקות לגילוי רעלים מנתיחת הגופות במכון לרפואה משפטית, יתבררו בתוך כשבועיים. בני המשפחה הובאו בצהריים למנוחות.

בני המשפחה מתו - החתולים ניצלו

הקביעה כי בני המשפחה מתו מהרעלת גז מעלה את השאלה, כיצד ניצלו חייהם של שלושת החתולים ששהו בדירה. לטענת בר לב, המשטרה לקחה בחשבון את נושא החתולים, אולם הם ניצלו ככל הנראה מכיוון שגז חד תחמוצת הפחמן קל מהאוויר ועולה למעלה.

לעומת זאת, פרופסור יורם כהן, מומחה לכימיה מאוניברסיטת תל אביב, טוען כי גז תחמוצת הפחמן יורד לרוב למטה. פרופסור כהן הסכים עם זאת, כי לעיתים הגז אכן עולה למעלה, בהתאם לתנאי האוויר שהיו בדירה.

הווטרינר רפי קישון, אמר לוואלה! חדשות, כי מדובר בגז קטלני שאמור היה להרוג את החתולים. קישון העריך, כי גם אם הגז ירד למטה, ייתכן שהחתולים ניצלו מכיוון שהרגישו שמשהו לא בסדר, והלכו לפינה מסויימת בבית שהיתה מאווררת יותר.

גורם מספר אחד למוות מהרעלות

גז חד תחמוצת הפחמן - Carbon Monoxide - CO - הינו גז רעיל, חסר צבע וריח המיוצר מבעירה לא מושלמת. הגז נפלט בין היתר ממכוניות ומכשירי חימום ביתיים. הרעלת גז CO הינה סיבת המוות מהרעלות המובילה בעולם המערבי. המוות עשוי להיות מהיר, או להתמשך על פני מספר שבועות.

גז ה- CO נקשר בעוצמה חזקה של פי 200 לכדוריות הדם האדומות, מעוות את איזור קליטת החמצן והופך אותו מהמוגלובין לחומר הקרוי "קרבוקסיהמוגלובין". חומר זה מונע קשירה של חמצן, וגורם להרעלה הקשה.

תחילה חש החולה בכאב ראש, סחרחורת ובחילה. עם הגברת ריכוז ה-CO באוויר, מתרחשת פגיעה מוחית הגורמת לאיבוד הכרה והתקפי עוויתות (פרכוסים). במהלך ההרעלה נפגעים כלי הדם הלב והריאות. לאלו עשוי להתלוות התקף לב והפרעות בקצב הלב. מוות נגרם כשרמת הגז בחדר מגיע לכדי 60 אחוז.

בשל גודלם הקטן וקצב חילוף החומרים האיטי, רגישים בעלי חיים יותר להרעלת גז ה-CO, ולפיכך, מחלות חוזרות ולא מוסברות בבעלי החיים, צריכות להזהיר את הבעלים מפני אפשרות של הרעלת פחמן חד חמצני.

החברים טענו: הם לא התאבדו

גופותיהם של נמרוד אייל, ארכיטקט בן 56, ד"ר דליה אייל, בת 52, שעבדה בבית החולים "איכילוב" בתל אביב כמנהלת המוקד הרפואי של קופת חולים, ובנם אסף, סטודנט למשפטים במכללת שערי משפט בהוד השרון, בן 24, נמצאו בשבת בדירתם בתל אביב. קרוב משפחתם החליט להגיע לדירתם ברחוב גרונר 13 ברמת אביב ג', לאחר שלא הצליח ליצור עמם קשר. הוא גילה שהדלת נעולה, וכשהצליח להיכנס גילה את הגופות.

על הגופות לא נמצאו סימני אלימות, והמשטרה העריכה תחילה כי מדובר בהתאבדות. עם זאת, בני משפחה וחברים טענו כי לבני משפחת אייל לא היו סיבות לשים קץ לחייהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully