וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב שני בבחירות לנשיאות פולין

המאבק על נשיאות פולין הולך לסיבוב שני לאחר שאף אחד מהמועמדים לא זכה ב-50% מהקולות. המועמד המוביל - הנשיא הזמני ברוניסלב קומורובסקי, יתמודד מול יארוסלב קצ'ינסקי, אחיו התאום של הנשיא המנוח

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הנשיא הזמני של פולין ברוניסלב קומורובסקי זכה במירב הקולות בבחירות לנשיאות המדינה שנערכו אתמול (ראשון) עקב מותו של הנשיא לך קצ'ינסקי. אולם מכיוון שקומורובסקי לא קיבל 50% מהקולות הוא יתמודד מול יארוסלב קצ'ינסקי, אחיו התאום של הנשיא המנוח, בסיבוב השני שייערך ב-4 ביולי.

הבחירות נקבעו לאחר שלך קצ'ינסקי וצמרת הפוליטית והצבאית של המדינה נספתה בהתרסקות מטוסם ברוסיה ב-10 באפריל.

"בחיים, כמו בכדורגל ובספורט בכלל, ההארכה היא הקשה ביותר", אמר קומורובסקי, בן 58, בעל בריתו של ראש הממשלה הליברלי דונלד טוסק. "הבה נהיה ערניים ונגייס את הכוח שלנו ואת כל האנרגיות שלנו לישורת האחרונה".

ק'צינסקי, המנהיג בן ה-61 של מפלגת "החוק והצדק" השמרנית, דחק גם במחנה שלו להיערך לסיבוב השני. "המפתח לניצחון הוא האמונה והשכנוע שזה אפשרי ונחוץ לנצח. אנחנו חייבים לנצח למען ארץ מולדתנו, למען פולין".

הבחירות הללו היו קריטיות עבור מפלגתו של קצ'ינסקי, שהפסידה בבחירות לפרלמנט ב-2007, וסמכה על הנשיא להטיל וטו על המדיניות הליברלית של הממשלה בראשות מפלגת "המצע האזרחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully