וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרליק: "הודיתי בפשע שלא ביצעתי"

20.6.2010 / 11:25

הנאשם ברצח ששת בני משפחת אושרנקו, שכבר הודה ברציחות ואף שיחזר אותן, העיד בפעם הראשונה במשפט המתנהל נגדו. קרליק חזר בו שוב וטען שהודה בשל התנאים הקשים בהם הוחזק במעצר ובשל הלחצים שהופעלו עליו

עוז מרון

(צילום:עוז מרון, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"הודיתי בפשע שלא ביצעתי" - כך אמר דמיאן קרליק, הנאשם ברצח ששת בני משפחת אושרנקו, שהעיד הבוקר (ראשון) במשפטו. קרליק, שהודה ברציחות ואף שיחזר אותן, חזר בו כבר בעבר וטען שהודה בשל התנאים הקשים בהם הוחזק במעצר ובשל הלחצים שהופעלו עליו. הבוקר, בבית המשפט המחוזי בפתח תקוה, הציג לראשונה את גרסתו לאירועים.

"אני ואשתי ישבנו ושתינו קפה, לפתע נכנסה לבית הקפה קבוצה של כ-15 אנשים לבושים בבגדים אזרחיים. הם ניגשו אליה, לקחו את התיק של אשתי, הורידו משקפיים מהראש שלי, הקימו אותנו ולקחו אותנו משם", תיאר קרליק את מעצרו, שחלקים ממנו אסורים לפרסום.

"ניסיתי לשאול 'מי אתם?', אחד מהם אמר לי לסתום ושאנחנו נוסעים. הושיבו אותנו בתוך המכונית ולקחו אותנו לתחנת משטרה. שמה ערכו עלינו חיפוש. השליכו אותי לתוך תא כשאני אזוק באזיקים. אני לא יודע איפה היתה אשתי. כל הלילה הייתי אזוק".

לדבריו, בבוקר הוא נפגש עם אשתו ומשם הועברו בני הזוג לידי "כוחות מיוחדים". הוא סיפר שלא סיפרו לו מדוע הוא נעצר ובמה הוא חשוד. "השאלה הראשונה שנשאלתי היא באיזה מיומנות לחימה אני שולט? אמרתי שמלבד מיומנות במשחק הוקי אני לא יודע שום דבר".

לא הסבירו לי מדוע קשרו אותי

לאחר מעצרו הועברו בני הזוג קרליק במונית מאילת למרכז הארץ והובלו להארכת מעצר. "בנסיעה התחילו לדבר אתי על מה שקרה למשפחת אושרנקו", סיפר. במעצר, לדבריו, הוא נקשר בארבעת גפיו למיטת ברזל. "לא הסבירו לי מדוע קשרו אותי. מיד התחילו להאשים אותי ברצח בני משפחת אושרנקו". הוא העיד שנשאר אזוק בידיו ורגליו למשך ארבעה ימים, כאשר שחררו אותו רק לפגישות עם עורך דינו או כדי לעשות את צרכיו. "הסבירו לי שזה לטובת כולנו", אמר.

קרליק העיד שמלבד העובדה שהוחזק במצב קשה, הוא גם נאלץ לראות את הוריו כשהם אזוקים. הוא העיד שישב במכונית משטרתית מחוץ לבית המשפט, כאשר אביו, אמו ובתו הוכנסו לבנין, כשהם מוקפים בעיתונאים. בשלבים מאוחרים יותר, סיפר, שמע את בני משפחתו בוכים בחדרים סמוכים בזמן שהוא נחקר, וגם הפגישו אותו עם אביו ואמו, כשהם היו אזוקים בידיים וברגליים. "אבא שלי אמר לי 'בן, למה אתה שותק? תגיד להם משהו כדי שישחררו את כולנו".

"הרגשתי שאני במעין ואקום", תיאר את ימי החקירה הראשונים. "ביקשתי שישחררו את בני המשפחה שלי כדי לספר מה קרה. סירבתי להתייחס לחשדות נגדי בגלל האופן שבו התייחסו למשפחה שלי. נתנו לי להבין שמלבדי ומלבד בני משפחתי, אף אחד אחר לא מענין את המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully