וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש עיכב מינוי השר שמחון ליו"ר קק"ל

גלעד גרוסמן ופנחס וולף

17.6.2010 / 20:51

לאחר שהסיעה המשותפת של העבודה, מרצ והרפורמים בחרה בשר החקלאות לתפקיד יו"ר קק"ל, הגיש היו"ר הנוכחי עתירה נגד המינוי. בית המשפט המחוזי בחיפה הורה לעכב את המינוי עד לדיון בעניין

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה אסר היום (חמישי) על מוסדות קק"ל למנות את שר החקלאות, שלום שמחון, לתפקיד יו"ר קק"ל, עד להחלטה אחרת. משמעות ההחלטה היא שהיו"ר הנוכחי הנוכחי, אפי שטנצלר, יישאר בינתיים בתפקידו.

בתחילת החודש חייב בית המשפט את מפלגת העבודה לערוך בחירות לתפקיד ראש קק"ל, שעל פי הסכם קואליציוני ייבחר מטעם המפלגה. זאת, מכיוון שחוקת מפלגת העבודה קבעה במקור כי הלשכה בוחרת את המועמד לתפקיד. לאחר ששונתה החוקה כך שתאפשר את מינויו של שמחון ללא בחירות, הוציא בית המשפט צו מניעה שחייב את הבחירות.

הבוקר נבחר שמחון על ידי חברי הסיעה המשותפת של העבודה מרצ והרפורמים בקונגרס הציוני. בעקבות זאת, בשעות הצהריים הגיש שטנצלר, באמצעות עורכי הדין שמוליק קסוטו, דוד יצחק ודניאל טבקוב, בקשה דחופה במסגרת ביזיון בית המשפט לפסול את ההחלטה.

שטנצלר אמר בבית המשפט כי, "אך לפני יומיים ניתנה החלטה של בית המשפט המחוזי, שמשמעותה הגנה על ערכי הדמוקרטיה באופן שאסר את הצגתו של השר שמחון כמועמד יחיד. והנה, בחלוף יומיים, אגב התעלמות מוחלטת מהחלטת בית המשפט, הוצג השר שמחון כמועמד היחיד של המפלגה בפני נציגי הסיעה המשותפת בקונגרס הציוני, ובתור שכזה מועמדותו אושרה על ידי חברי הסיעה".

השופט אילן שלמה הוציא צו ארעי שאוסר על מפלגת העבודה ועל היו"ר שלה, שר הביטחון אהוד ברק, לעשות כל פעולה למינוי של שמחון לתפקיד. בית המשפט צפוי לדון בעתירה שוב בעוד שבוע וחצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully