וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס לרב פרוש: "יש רק חוק אחד במדינה"

פנחס וולף

17.6.2010 / 10:53

רגע לפני שמתממש צו המאסר להורים מעמנואל, נפגש נשיא המדינה עם סגן שר החינוך ועם הרב יצחק גרוסמן, כדי ללבן את פסיקת בג"ץ בנוגע להורים מעמנואל. פרס: "אני קורא לכולם לנהוג באיפוק"

נשיא המדינה שמעון פרס נפגש הבוקר (חמישי) עם סגן שר החינוך מאיר פרוש והרב דוד יצחק גרוסמן, בעקבות פסיקת בג"ץ הנוגעת להורי התלמידות מבית הספר החרדי בית יעקב בעמנואל. "איננו מחפשים הפרת עקרונות, אלא שמירת השלום. אנחנו לא יכולים שיהיה יותר מחוק אחד - יש רק חוק אחד במדינה", אמר פרס בפתיחת הפגישה והוסיף כי "ודאי שעל כל היהודים צריך להיות מקובל שכל אדם נברא בצלם אלוקים כך שאין מקום להפלות בין אדם לאדם. יחד עם זה אני מאוד מעריך את הרבנים ובוודאי את חכמתם של שני הרבנים שנמצאים כאן עכשיו ואשמע בכבוד רב את דעתם".

נשיא המדינה המשיך וביקש מכל הצדדים לנהוג באיפוק. "אני רוצה לפנות לכל הציבור – הדתי, החרדי, החילוני, המסורתי, לנהוג בכבוד איש ברעהו, לנהוג באיפוק. מי שמפגין מפגין, אך שחס ושלום לא תהיה התנגשות או שמישהו ייפגע גופנית או חלילה בדרך אחרת. אני חושב שגם אם יש דעות שונות כולנו רוצים בכבוד הזולת. אני בטוח שגם כוונת הרבנים אותה נשמע היא לשאת שלום ולא להתעלם מדברי היסוד של המדינה ומחוקיה שהם קובעים", אמר.

אל דבריו של פרס הצטרף פרוש שאמר בפתח הפגישה כי "מתוקף תפקידי כסגן שר חייתי את העניין בחודשים האחרונים. לכן לפני שבועיים פניתי לנשיא כי ראיתי וחששתי לאן הדבר הזה מתגלגל. אין חכם כבעל הניסיון ונדמה לי שאין בעל ניסיון גדול או חכם במדינה ככבוד נשיא המדינה. מקווים שנוכל לצאת מפה עם כיוון של בשורה".

הרב גרוסמן אמר כי "כתוב 'תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם'. המצב כרגע הוא מצב נורא, הקיטוב והשנאה והפילוג מגיעים למצב שזה יהרוס אותנו מבפנים. יש לנו מספיק שונאים מבחוץ וחכמינו מלמדים אותנו שעוצמתנו זו האחדות הפנימית בתוכנו ואנחנו נמצאים פה אצל כבוד ידיד נפשנו שמעון פרס, שהוא סמל השלום כנשיא מדינת ישראל - הוא מקובל על כל הציבור".

הרב פרוש פרץ בבכי

לדברי גרוסמן, לנשיא המדינה פרס "הרבה זכויות בעולם התורני ובעולם הכללי במדינה וזה האיש הכי מתאים שבשעת צרה כזו, שהכל רותח, שהוא יהיה זה שיביא הפתרון והשלום. יש לנו כמה רעיונות שאנו נדבר עם הנשיא עליהם עוד מעט והם מקובלים על כל הצדדים ואם יתבצע כולם יהיו מרוצים . אפשר למצוא פתרונות ואין יותר מתאים לדבר הזה מנשיא המדינה".

במהלך הפגישה פנו הרבנים פרוש וגרוסמן לנשיא שיאות לייסד פורום של הידברות וחיזוק הקשר בין חרדים למוסדות המשפט במדינה. הנשיא השיב כי ישקול את בקשתם ברצינות הראויה וכי חשוב לפעול בדרכים שימנעו משברים עתידיים בין הציבור החרדי לבתי המשפט בישראל. במהלך הפגישה אמר הרב גרוסמן "בעוד שעות יצאו אלפים לרחובות בראשות הרב אליישיב אשר ירידתו לרחוב כמוה כפיקוח נפש שברקע אנו כציבור חייבים בכיבוד החוק והמשפט , אני פונה אלייך כבוד הנשיא שתמצא דרך לעצור את ביצוע המעצר לכמה ימים ותאפשר לנו, לרבנים למצוא דרך של פשרה".

הרב פרוש, שאף פרץ בבכי במהלך הפגישה, הדגיש כי הוא מייצג ציבור שאינו רוצה לבזות ולהכפיש את בית המשפט ועל כן הוא מציע להקדים את חופשת התלמידים ובשנה הבאה ניתן יהיה לפעול למתן אישור לבית ספר כמוסד פטור עבור ילדי חסידות סלונים . הרב גרוסמן הציע כי הוא באופן אישי ילמד את כל הילדות בבית הספר, ללא כל אפליה במהלך השבועיים שנותרו עד לחופש הגדול.

עם סיום הפגישה אמר הרב גרוסמן כי "הנשיא שמע אותנו. הוא קיבל מאיתנו הסבר שהעניין העדתי הוא לא בדיוק כך, ואנחנו מקווים שהוא יפעל. המטרה העיקרית בפגישה היתה למנוע שנאת אחים. בראיון לחדשות 2 הוסיף גרוסמן כי "שמענו במסגרת השיחה שיהיה מאמץ לאפשר לפחות לנשים שלא ללכת לכלא, כי הן אמהות לילדים. זה דבר מאד חשוב ואנושי, ואני מקווה שהנשיא יעשה מאמץ. אנחנו נגד אפליה, כלונו בנים של הקב"ה, צריך לחיות כאן ביחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully