וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר נתן 500 דולר והורה לאבות להיאסר

גיל סימה, גלעד גרוסמן, איילה חננאל ופנחס וולף

17.6.2010 / 10:32

רגע לפני מימוש צו בג"ץ הורה האדמו"ר מסלונים לאבות התלמידות מעמנואל להגיע למגרש הרוסים ולהיעצר. לאימהות הורה לשוב לבתיהן. בבג"ץ שוקלים פיצול של המאסר כך שאחד משני ההורים ישהה במעצר בכל רגע נתון

האדמו"ר מסלונים, הרב שמואל ברזובסקי חילק הבוקר (חמישי) מעטפה ובה 500 דולרים לכל אחד מ-86 ההורים של התלמידות מבית הספר בעמנואל הצפויים להיאסר בצהרים, כ"אות חיזוק והערכה" לפועלם ו"מאבקם העיקש במוסדות המדינה". עוד נודע כי האדמו"ר הורה כי על הגברים להתייצב למאסר בעוד הנשים יישארו בבתיהם וישמרו על הילדים.

"זוהי תרומה שקיבל האדמו"ר מחו"ל, הוא בסך הכול רצה לתת להם סוכריה שתמתיק להם את הגלולה המרה שהם עוברים", אומר אחד מעסקני העדה החרדית המעורה בפרטי הפגישה. בשעה זו יוצאות הנחיות אחרונות להורים ולחסידויות השונות לקראת ההפגנות האמורות להתקיים במהלך השעות הקרובות בי-ם ובני ברק.

כמו כן, בית המשפט העליון הקדים את שעת ההתייצבות של ההורים במגרש הרוסים לשעה 12:00 בצהרים. יחד עם זאת, ההורים יצאו לפני שעה קלה מעמנואל אל עבר ההפגנה המתוכננת בבבני ברק ורק משם ימשיכו אל עבר ירושלים. מארגני ההפגנות אמרו כי למרות הקדמת שעת המעצר מ-17:00 הם לא מתכוונים לשנות את הערכותם. בתוך כך, מארגני ההפגנות שכרו 300 סדרנים כדי שיבטיחו שמשתתפי העצרות לא יפעילו אלימות ולא יתנהגו בצורה פרובוקטיבית. רבני הציבור החרדי יצאו בקריאה למפגינים שלא להשתמש באלימות או בפרובוקציות.

שופטי בית המשפט העליון הודיעו הבוקר כי יהיו מוכנים לשקול אפשרות לפיה רק אחד מהורי התלמידות מבית הספר בעמנואל ישהה במאסר בכל זמן נתון, זאת בשל העובדה שרבים מם מטפלים בילדים קטנים. בתוך כך, משרד הרווחה צפוי להגיש לבית המשפט בקשה דחופה לפיה יש להורות כי במקרים בהם משפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלויות אשר אינם יכולים להסתדר ללא השגחת אחד מהוריהם, ישלח למאסר רק אחד מההורים.

גם המועצה לשלום הילד פועלת בנושא. בפנייה לשר המשפטים, יעקב נאמן התבקש השר להפעיל שיקול דעת בביצוע המעצרים בצורה מדורגת, בדרך שתימנע פגיעות מיותרות ובלתי מידתיות בילדים שיוותרו בהשגחת אחד מההורים. "מאומה לא היה נגרע משלטון החוק ומעליונותו, כמו גם ממימד ההתרעה, לו היה נאסר בכל משפחה רק אחד ההורים. יתירה מזאת אם רוצים דווקא 'ללמד לקח' את שני ההורים", נכתב.

המפכ"ל יפקח מקרוב

חרדים משכונת מאה שערים בירושלים ניפצו שמשות של מספר כלי רכב בעיר, כך מדווחים גורמים בעדה החרדית. על פי אחד מהדיווחים נופצה אף שמשה של רכב משטרתי. במשטרת מחוז ירושלים אמרו כי לא התקבל דיווח על אירוע שכזה.

מחאת החרדים הצפויה היום צפוייה לשבש את הסדר ותנועת כלי הרכב במספר מוקדים. את ההורים הצפויים להיכנס למאסר ילוו עשרות אלפי חרדים במחאה על המאסר, בתהלוכות שצפויות לגרום לשיבושי תנועה כבדים, בעיקר בירושלים. כ-10,000 שוטרים יתפרסו במספר מוקדים בארץ בכדי לךהתכונן לגלישה של המהומות, אם יפרצו.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ דודי כהן, סיים לפני שעה קלה דיון "אישור תוכניות" למבצע "סוף פסוק" בהשתתפות הפיקוד הבכיר וגורמים מקצועיים נוספים. "תכלית המבצע הינה מימוש החלטת בג"ץ המעודכנת בכפוף להנחיות היועמ"ש לממשלה, ונוכח נסיבות משתנות ושיקולים הומניים",אומרים במשטרה.

מפכ"ל המשטרה הביע שביעות רצון מהעובדה שרבנים ואישי ציבור הצטרפו לקריאתו, "לרכז מאמץ בערוץ ההידברות מול הציבור החרדי ומנהיגיו ולגלות איפוק ואחריות כדי למנוע תופעות בלתי רצויות".

כמו כן, המפכ"ל הנחה "לאפשר חופש מחאה לגיטימית" ותנועת כלי רכב בצירים המרכזיים תוך צמצום ההפרעה למהלך שגרת החיים התקינה. יחד עם זאת , גילויי אלימות, פגיעה בשוטרים וונדליזם "יטופלו בנחישות וללא פשרות", לדבריו. המפכ"ל צפוי לסייר במהלך היום במוקדי האירועים ויעמוד מקרוב אחר ההערכות המבצעית. במטה הארצי נפתח הבוקר חדר מצב ושליטה מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully