וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי התלמידות הודיעו סופית: נלך לכלא

גיל סימה ופנחס וולף

17.6.2010 / 0:23

הורי התלמידות בעמנואל נפגשו אמש עם האדמו"ר מסלונים להתייעצות בנוגע להחלטת בג"ץ, ובסיומה החליטו - "נלך בראש מורם לשערי בית הכלא". במשטרה נערכים לקראת הפגנות ענק של החרדים במספר מוקדים ברחבי הארץ. ש"ס ככל הנראה לא תצטרף למחאה

האולטימטום שהציב בג"ץ עומד להסתיים, והורי התלמידות בעמנואל מסרבים להיכנע להחלטת השופטים ולהכניס את ילדותיהן לבית הספר המשולב. הורי התלמידות ערכו אמש(רביעי) יחד עם האדמו"ר מסלונים, הרב שמואל ברזובסקי, ישיבה בה החליטו כי הם הולכים לכלא. "יצאנו מעודדים מהפגישה, התמיכה לה אנו זוכים מציבור רחב מחממת את הלב".

מאיר אלמליח, אב לשתי תלמידות מהעדה הספרדית שלמדו יחד עם התלמידות האשכנזיות בבית הספר ואב לתינוק בן חודש וחצי, אמר לוואלה! חדשות כי "עם התורה אין פשרה. אנחנו מקווים שעד הבוקר נסיים את ההתארגנות האחרונה לקראת יציאתנו בראש מורם לשערי בית הכלא".

במשטרה נערכים לקראת הפגנות הענק של החרדים, בעקבות המאסר הצפוי להורים שיסרבו להכניס את ילדותיהן לבית הספר המשולב. יחד עם זאת מדגישים במשטרה כי ימנעו כל פגיעה בשלטון החוק.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, הנחה היום את ראש אגף המבצעים במשטרה, ניצב נסים מור, להיערך לאפשרות של מימוש צו בג"ץ בנושא ההפרדה בבית הספר לבנות בעמנואל. "המשטרה תקיים את החלטת בג"ץ בנוגע לבית הספר בעמנואל, ובמקביל נשקיע את מירב המאמצים כדי למנוע הפרות סדר אלימות ופגיעה בשלטון החוק", אמר המפכ"ל. לדבריו, מדובר בסוגיה רגישה, ונכון שכל הגורמים, נבחרי הציבור והרבנים, ישפיעו, יגלו אחריות וימתנו אמירות שעלולות להביא להסלמה מיותרת. במשטרה צופים שההפגנות שמתכננים במגזר החרדי למחר יגלשו למהומות וקיים חשש שהן יתפשטו למספר מוקדים בארץ.

גם ראש הממשלה התייחס הערב לפסיקת בג"ץ ולהחלטת ההורים. "בשעה גורלית זו כשמדינת ישראל עומדת בפני סכנות קיומיות מצד אויבנו, אני קורא לכל הצדדים הנוגעים בדבר לגלות איפוק. לכבד את החוק ולפתור את הבעיה בדרכי שלום ונועם"

כל צד מתבצר בעמדתו

אל המאבק הזה בהחלטת בג"ץ התגייסו גורמים רבים בקרב המגזר החרדי, ולמערכה יוצאים גם התותחים הכבדים. המנהיג הזרם הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, הנחשב לבכיר הרבנים בקרב החרדים הליטאים, הודיע כי הוא ישתתף בהפגנה המתוכננת נגד החלטת בג"ץ. הרב הודיע כי ישתתף בהפגנה, על אף גילו המופלג (השנה מלאו לאלישיב 100) והחופשה בה הוא נמצא. בנוסף, קרא הרב אלישיב לאברכים הליטאים לצאת להפגנה. את הדברים אמר הרב בפגישתו עם ח"כ משה גפני (יהדות התורה). דוברו של גפני, ירח טוקר, אימת את הפרטים והוסיף כי, "מדובר במסר חשוב מאוד שמשנה את התמונה. זו כבר לא תהיה הפגנה של כמה אלפים. זו תהיה הפגנה המונית".

הרב מוגדר בקרב הקהילה הליטאית, כמו בקרב החסידויות, כפוסק הדור. הפעם האחרונה בה יצא הרב מביתו לבד מביקורים בבית המדרש, היתה בלוויה של בתו לפני כשלושה שבועות. עצם יציאתו מהבית היא אמירה משמעותית בציבור החרדי שכן הוא איננו מרבה לעשות זאת.

לא רק מנהיג הליטאים פרסם הצהרה בנושא, גם מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף התייחס לבג"ץ עמנואל ומסתמן כי התנועה לא תצטרף למחאה. יו"ר ש"ס אלי ישי התייעץ הערב עם הרב עובדיה יוסף לקראת מימוש צו בג"ץ הרב יוסף אמר לישי שהוא כואב את החלטת בג"ץ ושיכלו לפתור את העניין בדרכי נעם והוסיף שהיה מיותר לפנות לערכאות משפטיות בעניין זה. עם זאת, הרב יוסף ציין כי הוא מתנגד נחרצות לאפליה והוסיף כי מחר יקבל החלטה סופית באשר להתנהלות ש"ס בהפגנות המתוכננות.

עדכון ראשון: 22:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully