וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 84% מבני הנוער בישראל מאושרים

גיל סימה

9.6.2010 / 9:20

למרות הכל הנוער בארץ מאושר. מסקר בקרב בני נוער עולה כי הגורמים המשפיעים על תחושת האושר הם "שקט נפשי" ו"בריאות". מהסקר עולה כי הנוער הירושלמי מאושר קצת פחות

מסתבר שמצבנו לא כל כך גרוע כפי שחשבנו. סקר שערך מכון גיאוקרטוגרפיה עבור הבנק הבינלאומי מצא כי 84% מבני הנוער בישראל מעידים על עצמם כי הם מאושרים. הסקר נערך במהלך חודש מאי 2010 בקרב מדגם מייצג של 400 בני נוער בגילאי 12-18 מכל הארץ. מטרת הסקר הייתה לבחון אם בני נוער מרגישים מאושרים ולדרג את הגורמים המשפיעים על תחושת האושר בקרבם, ביניהם: הרבה כסף, אהבה וזוגיות, הצלחה בלימודים, שקט נפשי, בריאות, עתיד בטוח, הרבה חברים, חופש, ביטחון עצמי ומראה חיצוני.

מן הסקר עולה, כי הגורמים המשפיעים ביותר על תחושת האושר בקרב בני הנוער הם "שקט נפשי", אותו דרגו 92.7% ממשתתפי הסקר כמשפיע ביותר ו"בריאות", אשר דורג כמשפיע ביותר ע"י 92.5% מהמשתתפים. בנוסף, דורג במקום גבוה גם הגורם המתייחס ל"ביטחון עצמי", אליו התייחסו 91.8% כמשפיע ביותר.

לעומת זאת, הגורם שדורג הכי נמוך בהשפעתו על תחושת האושר הוא "הרבה כסף", אותו דרגו כמשפיע ביותר – 73.3% בלבד, בעוד 26.7% דרגו אותו כלא משפיע כלל על תחושת האושר שלהם. עוד דורג במקום נמוך הוא הגורם הנוגע ל"עתיד בטוח" אותו דרגו 80.7% בלבד כמשפיע ביותר. את הגורם "מראה חיצוני" דרגו 83.2% מהנשאלים כמשפיע ביותר על תחושת האושר.

הסקר מצא גם שהנוער הירושלמי חש מאושר פחות מהנוער בשאר הארץ. מפילוח גיאוגרפי עולה כי 80.3% מבני הנוער הירושלמים, שהשתתפו בסקר, העידו על עצמם כמאושרים. זאת לעומת 82.4% מבני הנוער בתל אביב והמרכז, -84.5% מבני הנוער בחיפה והצפון ו-89.6% מבני הנוער בדרום.

הסקר נערך עבור תכנית "נקודת מפנה" בהובלת הבנק הבינלאומי, לקידום נוער בסיכון. התכנית, בה השתתפו עד כה 5,000 בני נוער ומנוהלת ע"י הבנק, ארגון "מתן" ועמותת "אשלים"-ג'וינט, מסייעת לנוער בסיכון לשנות את מסלול חייו ולהשתלב בחיים הנורמטיביים באמצעות מיזמים עסקיים בשילוב עם לימודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully