וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תקל המצור בתמורה לחקירה פנימית"

העיתון הבריטי "דיילי טלגרף" מדווח כי מסתמנת הסכמה בישראל להצעה הבריטית להקל את המצור בעזה בתמורה להקמת ועידת חקירה שלא תנוהל בידי האו"ם. שרי השביעייה מתכנסים הבוקר לדון על ועדת הבדיקה לאירועי המשט

העיתון הבריטי ה"דיילי טלגרף" מדווח כי ישראל תסכים להצעה בריטית להקל על המצור בעזה בתמורה להסכמה ל"ועידת חקירה מוקטנת" אשר לא תנוהל בידי האו"ם לבדיקת אירועי השתלטות צה"ל על המשט לעזה. לפי הדיווחים ישראל תאשר כניסה של סיוע רב יותר דרך מעברי היבשה. כמו כן לפי ההצעה המסתמנת ישראל הסכימה לזנוח את הרשימה של 35 פריטים אשר כניסתם לעזה מותרת וזאת בתמורה לרשימה ספציפית של פריטים שכניסתם אסורה.

בנוסף ישראל, כך לפי הדיווח, הסכימה לאפשר לאו"ם להעביר חומרי בניין וציוד נוסף הדרוש לבנייתם מחדש של 60,000 בתים בעזה אשר נפגעו במבצע "עופרת יצוקה". מקור ישראלי מצוטט בידיעת העיתון הבריטי כאומר ש"ישראל תוכל להתגמש לגבי הפריטים אשר יגיעו לאוכלוסייה האזרחית". המקור הוסיף כי כניסתם של חומרים שונים כגון חומרי בנייה, אשר ניתן לעשות בהם שימוש גם לבניית בונקרים צבאיים, תותר תחת הבטחות "צד שלישי". לפי הדיווח ישראל לא הסכימה להקל על המצור הימי על עזה.

גורמים בישראל הכחישו כי קיים קשר ישיר בין מוכנותה להקל על הסגר בעזה לבין עזיבת הדרישה לחקירה בינלאומית בראשות האו"ם. למרות זאת מקור המקורב לשיחות עם ישראל מסר כי "עסקת תן וקח נמצאת באופק". שר החוץ הבריטי וויליאם הייג רמז כי הלחץ לחקירה בראשות האו"ם הולך ופוחת כשהצהיר ש"ייתכן שחקירה עם ייצוג בינלאומי תתקבל גם כן". שגרירות בריטניה בתל אביב סירבה לאשר או להכחיש את קיומה של ההצעה הבריטית.

ממשלת ישראל הציעה לקיים ועדת חקירה פנימית ולפי הדיווחים ייתכן כי תסכים לצרף אליה משקיפים בינלאומיים. לפי החלטת חברי פורום השביעייה הוועדה תבדוק את חוקיות השתלטות צה"ל על ספינות המשט, את תפקוד החיילים בהשתלטות ואת חוקיות המצור על עזה. השרים הסכימו לקביעת שר הביטחון אהוד ברק כי החיילים שהשתתפו בהשתלטות על המשט לא ייחקרו על הפעולה וכי אלו שייחקרו הם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק ובכירי הצבא בהם הרמטכ"ל גבי אשכנזי ומפקד חיל הים האלוף אליעזר מרום.

בתוך כך שרי השביעייה מתכנסים הבוקר כדי להחליט באופן סופי על סמכויות ועדת המומחים לדין הבינלאומי, שתבחן את אירועי המשט לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully