וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: עזה הפכה לכלא, זה לא יכול להימשך

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.6.2010 / 17:17

ראש ממשלת טורקיה נועד באנקרה עם הנשיא הסורי ושוב תקף את ישראל. אסד: "על ישראל להבין שכל עוד היא נגד השלום, היא תישאר אויבת של כל תומכי השלום"

ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אמר היום (שני) כי עזה הפכה לכלא גדול תחת כיפת השמיים, וכי המצב הקיים אינו יכול להימשך יותר. במסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם נשיא סוריה בשאר אסד, המבקר באנקרה, אמר עוד ארדואן כי "אי אפשר להסכים יותר לעונשים הקולקטיביים שמטילה ישראל על רצועת עזה".

ארדואן קרא להסיר את המצור המוטל על הרצועה והבהיר כי ארצו מוכנה לספק לתושבי עזה את כל הסיוע שהה זקוקים לו. נשיא סוריה אסד אמר במסיבת העיתונאים שישראל "ביצעה פשע אכזרי נגד נוסעי המשט" וטען כי היא רוצה להצדיק אותו תוך שימוש "בטענות מופרכות". אסד, שהגיע היום לביקור בטורקיה, נועד גם עם עמיתו הטורקי עבדוללה גול ומסר לו את תנחומי העם הסורי על מות הפעילים הטורקים באירועי המשט לעזה.

לדברי אסד, "על ישראל להבין שכל עוד היא נגד השלום, היא תישאר אויבת של כל תומכי השלום. כל עוד היא כובשת אדמות, היא תישאר אויבת של אותן בעלי-אדמות". לדבריו, אין לגנות את ישראל על פעולתה נגד המשט לעזה אלא להאשים אותה: "הדם הערבי והדם הטורקי חד-הם". הוא הבהיר כי ארצו תמלא אחר כל החלטה שתקבל ממשלת טורקיה "בתגובה לפשע הישראלי".

מוקדם יותר אמר סגנו של ארדואן, ג'מיל צ'צ'יק, בראיון לעיתון "זמאן" הטורקי כי ישראל יודעת באילו צעדים עליה לנקוט על מנת להשיב את היחסים עם טורקיה למסלולם הטבעי. "טורקיה ממתינה שישראל תבצע את אותם צעדים", הוסיף. הוא האשים את כוחות צה"ל בהתנהגות ברוטלית כלפי הפעילים שהיו על ספינת "מרמרה" באמרו כי הפעילים "עונו בצורה אכזרית". בנוסף, הוא קרא לארגון אמנסטי לחקור את הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully