וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בת"א: "השיבו הביטחון לדרום העיר"

איילה חננאל

6.6.2010 / 19:47

את ביקור ועדת הכנסת לעובדים הזרים ליוותה הפגנה של עשרות תושבי האזור, שמחו על האלימות הגואה מצד העובדים הזרים. "לא מוכנים לשלם בחיינו על ההפקרות בנושא המסתננים"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: יאיר דניאל)

עשרות תושבי שכונות דרום תל אביב התאספו היום (ראשון) להפגנה במחאה על ההפקרות השוררת באזור התחנה המרכזית.

בהפגנה, שהתקיימה במקביל לסיור ועדות הכנסת במתחם הפשע של תל אביב, נכחה גם קורין גלילי, שאימה הקשישה אסתר, תושבת וותיקה של שכונת נווה שאנן, נרצחה על ידי נתין זר מסודן. הוא רצח אותה במכות קשות ואלימות, ללא כל סיבה, כשהוא שרוי בגילופין, וזאת לאחר שבמשך אותו לילה תקף עוד שלוש נשים. כעת, לאחר שאמה נפלה קורבן למעשה רצח, שאירע סמוך לבית בו התגוררה רוב חייה ברחוב ראש פינה, החליטה קורין, כמו יתר תושבי השכונה כי "יש לשים להפקרות הזאת סוף".

היא אמרה לוואלה! חדשות, כי "אני ועוד עשרות רבות מתושבי שכונת שפירא יצאנו להפגין היום בגן לוינסקי במחאה על ההפקרות השוררת באזור התחנה המרכזית. באנו להראות לוועדת הכנסת שבאה לסייר בשכונה, כי אנחנו התושבים לא מוכנים שהמצב הקיים יימשך עוד. אימי נרצחה על ידי סודני שיכור, אני והתושבים לא מוכנים שעוד אנשים ישלמו בחייהם על ההפקרות הממשלתית בנושא המסתננים. קראנו יחד: "די להפקרות, די לאלימות, די למסתננים".

"לא מוכנים לחיות בפחד"

גם חבר מועצת עיריית תל אביב, שלמה מצלוואי, נכח בקהל המפגינים. מצלאווי, ממקימי מטה המאבק של תושבי שכונות דרום ת"א, אמר לוואלה חדשות!, כי "בשעה שעיריית תל אביב ניסתה להראות לוועדה לבחינת בעיית העובדים הזרים עד כמה העיר יודעת לקלוט ולסייע למסתננים הרבים, באו תושבי השכונות ואמרו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי הם רוצים לקבל בחזרה את הזכות להסתובב ברחובות ללא מורא ופחד".

הוא הוסיף, כי "בסיור ראינו כי ישנה תופעה רחבה של שיכרות גם בשעות הצהריים המוקדמות ותהינו לעצמנו: אם זה המצב בצהריים, עם מה התושבים מתמודדים בשעות הלילה? נראה, כי כל מי שנכח בסיור יצא ממנו מזועזע ומבין את זעקת התושבים. מי שחושב אחרת מוזמן לערוך סיור דומה באזור".

עוד אמר מצלאווי: "בסיור נוכחנו לראות, כי באזור התחנה המרכזית נפתחו עשרות עסקים, מסעדות, מועדוני לילה ובתי בושת שאינם חוקיים, ללא כל הפרעה מצד הרשויות. כמו כן נסגרו מרפסות רבות בניגוד לחוק. אך הדבר המטריד מכל, היא התופעה הרחבה של חלוקת כל דירה למספר יחידות דיור, דבר שמעלה ברמה משמעותית את כמות המסתננים המתגוררים בשכונות. אני דורש מראש העיר לאכוף באופן מיידי את החוק על כל העיר באופן שווה, ולסגור באופן מיידי את כל העסקים, המסעדות, מועדוני הלילה ובתי הבושת שאינם חוקיים הנמצאים באזור התחנה המרכזית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully