וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות הפגינו מול שגרירות טורקיה בישראל

איילה חננאל

3.6.2010 / 20:08

לאחר עוד יום של מתיחות בין אנקרה וירושלים, יצאו מאות למחות מול שגרירות טורקיה בת"א. כמה מהמפגינים השליכו ביצים ואחרים קראו "ארדואן פשיסט"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

כ-1,500 בני אדם הפגינו הערב (חמישי) מול שגרירות טורקיה בתל אביב, במחאה על מעורבות אנקרה במשט לעזה. כמה מהמפגינים השליכו ביצים לעבר השגרירות ואחרים קראו "ארדואן פשיסט". בהפגנה נעצרו שלושה בני אדם, מתוכם נער בן 16 שחשוד בהשלכת חזיז וכן שניים נוספים שנעצרו בחשד להפרת סדר. במהלך ההפגנה נזרקו חזיזים, ביצים ורימוני עשן.

ככל הנראה, להפגנה אחראים אוהדי בית"ר ירושלים שהפיצו ביממה האחרונה קריאות למחות נגד המדיניות הטורקית. חלק מהמפגינים במקום שרפו את דגלי טורקיה ואחרים קראו לעבר השגרירות "קפלו את הדגל ולכו הביתה". המשטרה עושה שימוש בזרנוקי מים על מנת לאפשר מעבר מכוניות בכביש הסמוך.

המפגינים זועמים גם על מדיניות טורקיה מאז השתלטות צה"ל על המשט. מאות מפעילי המשט שגורשו החל מאמש (רביעי) מישראל נחתו באיסטנבול וזכו לקבלת פנים אוהדת של אלפי תומכים מריעים שנשאו דגלי טורקיה ופלסטין וקראו קריאות בגנות ישראל. חלק מהמפגינים אף קרעו דגלי ישראל. על המטוסים היו גם תשע הגופות של הפעילים שנהרגו במהלך השתלטות לוחמי השייטת על הספינות, ארבעה מהם אזרחי טורקיה.

ראש הממשלה הטורקי ארדואן התסיס רבים בישראל כשהזהיר כי היא עומדת להפסיד את ארצו כחברה. במהלך מפגש עם אנשי עסקים טורקיים באנקרה אמר ארדואן כי "ישראל עומדת לאבד את החברה החשובה ביותר שלה באזור אם היא לא תשנה את המנטליות שלה. כל עוד ילדים נהרגים, בית ספר ובתי חולים מופצצים ומתנדבים המעבירים סיוע הומינטרי לאזרחים נטבחים, לא נוכל להבטיח שגשוג ויציבות באזור". אתמול כינה ארדואן את המבצע נגד המשט לעזה "טבח". היום הוא הבטיח כי טורקיה "לא תתעלם ותעצום עין לאור הברוטליות הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully