וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פעילים מהמשט יגורשו דרך ירדן

יהושע בריינר ופנחס וולף

1.6.2010 / 21:10

כ-120 פעילים מארצות ערב שהיו על האוניות שעשו את דרכן לעזה, יגורשו כבר הערב דרך מעבר אלנבי לירדן. טורקיה מבקשת להחזיר לשטחה את אזרחיה, אולם בבתיה"ח בישראל טוענים כי לא הועברה הנחייה בעניין

120 פעילים מארצות ערב שהיו על המשט לעזה עושים הערב (שלישי) את דרכם למעבר אלנבי, בדרך לגירושם מישראל לירדן. כבר אתמול, בעת הגעת המשתתפים לנמל אשדוד, ניתנה להם אפשרות להיות מגורשים באופן מיידי, מיעוטם בחרו להיות מורחקים באופן מיידי, וכעת מצטרפים אליהם פעילים נוספים.

מוקדם יותר דווח כי מטוסים של חיל האוויר הטורקי נחתו היום בישראל על מנת לפנות את פצועי המשט וייתכן שאף את ההרוגים מהעימות בין כוחות שייטת 13 למפליגי האונייה 'מרמרה'. עם זאת, עד כה מתעכב פינויים מבתי החולים. הבוקר נחת מטוס טורקי ראשון בשדה התעופה בחיפה, אולם כעבור כשעתיים הוא המריא מהמקום ונחת לבסוף בנמל התעופה בן גוריון. לוואלה! חדשות נודע כי על המטוס הרפואי היו שמונה אנשי צוות, בהם שתי נשים, ארבעה גברים ועוד שני אנשי צוות רפואי. על המטוס ישנם סמלי רפואה בינלאומיים לצד הכיתוב "אמבולנס", דגל טורקי על זנב המטוס וכן כיתוב המשייך את המטוס לחיל האוויר של המדינה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במשרד החוץ אישרו כי בישראל נחתו מטוסי חיל האוויר הטורקי. מטוס טורקי בחיפה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטורקיה דיווחו לאחר פעולת חיל הים, כי בעקבות האירועים על המרמרה ייבטל הצבא הטורקי תרגילים משותפים עם צה"ל. בבתי החולים הדסה עין כרם, תל השומר ובילינסון אישרו כי אכן ישנה כוונה להעביר לידי כוחות חיל האוויר הטורקי את הפצועים המאושפזים, אולם אמרו כי עד כה לא קיבלו הנחיות ממשרד החוץ להעביר את הפצועים לידיים טורקיות.

במשרד החוץ אישרו כי בישראל נחתו מטוסים של חיל האוויר הטורקי ואמרו בתגובה כי "מדובר בהליך הדורש תיאום בין משרדי מורכב, ואנו פועלים על מנת שהוא יסתיים במהירות האפשרית".

עדכון ראשון: 19:13

38 פצועים עדיין מאושפזים

אריאל נוי מוסיף:

בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים נכון להערב 38 פצועים שהורדו מספינות המשט לעזה, לאחר השתלטות חיילי צה"ל. הפצועים מאושפזים בבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, רמב"ם בחיפה, תל השומר והדסה עין כרם בירושלים.

14 מהפצועים מאושפזים בבילינסון, שלושה מהם במצב קשה אך יציב והשאר במצב בינוני. בין המאושפזים, אזרח טורקי, אזרח אוסטרלי ואזרח בריטי. שאר הפצועים עדיין לא זוהו. ברמב"ם מאושפזים שישה פצועים, חמישה מהם אזרחי טורקיה ואינדונזיה ואחד שזהותו עדיין לא הובררה. מצבם של ארבעה מהם מוגדר קשה ושניים נוספים מאושפזים במצב בינוני.

בתל השומר מאושפזים שבעה פצועים, שניים מהם במצב קשה וחמישה במצב בינוני. חמישה מהפצועים הם אזרחי טורקיה. זהותם של שניים נוספים אינה ידועה. בהדסה עין כרם מאושפזים ארבעה אזרחי טורקיה שמצבם מוגדר בינוני.

רשות האוכלוסין וההגירה במשרד הפנים הודיעה בצהרים כי 682 ממפליגי המשט ובתוכם גם מרבית הפצועים, עברו עד כה שימוע. 380 מהמתושאלים הם אזרחי טורקיה.

ארבעה אזרחים ישראלים שהשתתפו במשט הבינלאומי לעזה הובאו אחר הצהריים לביהמ"ש השלום באשקלון להארכת מעצרם. עורכי הדין שלהם טוענים שהחזקתם במעצר אינה חוקית מכיוון שעברו כבר למעלה מ-36 שעות מרגע מעצרם ועד הבאתם לביהמ"ש. עו"ד אורנה כהן ביקשה מביהמ"ש לאפשר לה לנהל דיון הוכחות בעניין ולחקור את נציג המשטרה, פקד עודד חביב, כדי לברר את שעת המעצר המדויקת. כמו כן, חקירתו תשמש לבירור התנאים בהם הוחזקו העצורים על הספינה ובנמל אשדוד. לטענת עו"ד כהן, הפעילים הישראלים נעצרו שלא כדין והוחזקו בתנאים לא הולמים ובניגוד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully