וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה נוספת עושה את דרכה מאירופה לעזה

אריאל נוי, רמי שני וניר יהב

1.6.2010 / 0:50

למרות התקרית האלימה בין לוחמי צה"ל לבין משתתפי המשט, יצאה אמש ספינה נוספת מחופי איטליה וצפויה להגיע לאזור בתוך יממה. על סיפונה נמצאים חברי פרלמנט אירופים. במקביל, ה"מרמרה" עגנה באשדוד, ומאות פעיליה מורדים מהסיפון

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: עידן גוראל)

הספינה השביעית שאמורה היתה להשתתף במשט לעזה, עושה כעת (שלישי) את דרכה לעבר חופי הרצועה. הספינה האירית שנקראת על שם פעילת השלום רייצ'ל קורי, אשר נהרגה בשנת 2003 על ידי דחפור של צה"ל, יצאה הערב מחופי איטליה אל עבר הרצועה. על פי הדיווחים, על סיפון הספינה נמצאים מספר חברי פרלמנט אירופיים. הספינה צפויה להגיע לאזור החוף במהלך היממה הקרובה.

בתוך כך, האונייה "מרמרה", בה התרחש אתמול לפנות בוקר העימות האלים בין כוחות צה"ל למשתתפי המשט לעזה, נכנסה אמש אל נמל אשדוד. כ-200 ממאות האזרחים שהיו על האונייה הורדו מהסיפון לביקורת בנמל ויוצע להם לקבל צו גירוש או לחלופין להישלח למעצר לקראת הליכי גירוש מן הארץ.

מהמשטרה נמסר, כי הגרעין הקשה של הנוסעים מסתגר בבטן האונייה, והם מפונים אחד אחד על ידי כוחות המשטרה. דובר צה"ל אף פרסם תמונה של אמצעי הלחימה שנמצאו ברשות הפעילים, ששימשו על פי צה"ל לתקיפת חיילי הקומנדו שביצעו את ההשתלטות על הספינה.

מבין הנוסעים שירדו, מרביתם היו מיוון וטורקיה, והשאר מאירופה, ארה"ב מלזיה טייוואן. תהליך ההורדה של הפעילים מתבצע בקצב איטי של כ-30 פעילים לשעה, זאת מאחר שכוחות הביטחון מתחקרים באופן אישי כל אחד מהנוסעים בטרם ממשיכים בתהליך פינויים.

ח"כ חנין זועבי (בל"ד), שהשתתפה במשט לכיוון רצועת עזה, נחקרה על ידי כוחות הביטחון בנמל אשדוד. סיעת בל"ד מסרה בתגובה כי "מי שצריכים להיחקר הם בנימין נתניהו ואהוד ברק שנתנו את הפקודה להשתלטות החמושה והפיראטית בלב ים. מאחורי הפשע הזה יש פושעים ואותם יש לחקור". ח"כ זועבי הייתה על סיפון ספינת "מרמרה" שכעשרה מהפעילים ששטו בה נהרגו בהשתלטות האלימה של חיילי צה"ל.

36 פצועים אושפזו בבתי החולים בארץ

לפני כן הובלו לנמל אשדוד שלוש ספינות ועליהן כמאה בני-אדם. כ-80 מתוכם נעצרו והועברו לכלא "אלה" שליד באר-שבע , 14 מתוכם יגורשו מהארץ דרך נמל התעופה בן-גוריון. הפעילים הם אזרחי ירדן, לבנון, מרוקו, מספר מדינות אירופה, ארצות הברית ואוסטרליה.

44 פצועים אושפזו אתמול בבתי החולים בילינסון בפתח תקווה, רמב"ם בחיפה, תל השומר והדסה עין כרם בירושלים, כתוצאה מהשתלטות חיל הים על המשט לעזה. בבית החולים בתל השומר מאושפזים 10 פצועים, ביניהם שלושה חיילי צה"ל במצב קל עד בינוני. ושבעה אזרחים זרים, ביניהם 2 במצב קשה וחמישה במצב בינוני. מבית החולים נמסר, כי מצב החיילים השתפר והם יצאו מכלל סכנה ומטיפול נמרץ.

מצה"ל נמסר כי בבילינסון מאושפזים 14 אזרחים זרים, שלושה מתוכם במצב קשה אך יציב ואילו השאר במצב בינוני. ברמב"ם מאושפזים שמונה פצועים, מתוכם שני חיילים במצב קל ובינוני, ושישה אזרחים זרים, בהם ארבעה טורקים, אזרח אינדונזיה ואדם אחד שזהותו אינה ברורה בשלב זה. מבין השישה, ארבעה מוגדרים במצב קשה והשאר במצב בינוני.

בהדסה עין כרם מאושפזים ארבעה אזרחי טורקיה, כולם במצב בינוני. נציגי המשטרה הצבאית הודיעו כי האזרחים הזרים הם במעמד עצורים ולכן לא תתאפשר אליהם גישה.

עדכון ראשון: 20:52

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully