וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשט יצא לכיוון עזה, חיל הים בדריכות

ניר יהב ויהושע בריינר

30.5.2010 / 16:26

רשת "אל ג'זירה" מדווחת כי המשט שמבקש לשבור את המצור בעזה, יצא לדרכו לאחר עיכובים רבים, דיווחים סותרים בנוגע למועד היציאה ותקלות נוספות. המשט צפוי להגיע לקרבת ישראל לקראת יום שני בבוקר

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

לאחר דיווחים סותרים ושינויים בלוח הזמנים שליוו את ה"משט לשבירת המצור על עזה", יצאו סמוך לשעה 16:00 (ראשון) הספינות מקפריסין בדרכן לרצועה, כך דווח ברשת הטלוויזיה "אל ג'זירה". היציאה הראשונית נקבעה ליום שישי האחרון, אלא ששורה של עיכובים, תקלות מסתוריות במספר ספינות ומכשולים ביורוקרטיים שעמדו בפני מארגניו, גרמו לדחיות חוזרות ונשנות בהפלגה.

אמש דווח כי לאחר דחייה ראשונה של 24 שעות, נדחתה הרמת העוגן ביממה נוספת וכי מועד היציאה נקבע שוב להיום בשעות הבוקר. אלא שמאז התרבו הדיווחים בתקשורת הישראלית והעולמית וכן בסוכנויות הידיעות על יציאתו כביכול של המשט לדרכו. בשעות הצהריים התקבל דיווח מפי גרטה ברלין, אחת ממארגני המשט וחברה ב"תנועה לשחרור עזה", לפיו הספינות יצאו הבוקר מנקודת המפגש באי קפריסין. אלא שהן השידור החי מהספינות והן דיווחים של אנשים אחרים על סיפון האניות הוכיחו אחרת.

לאחר שהמשט נדחה פעמיים צפויות לצאת ספינות טילים של חיל הים לים התיכון על מנת לעצור את ספינות הסיוע. ככל הנראה העימות בין חיל הים לאנשי המשט יתרחש מחר בשעות הבוקר, עת ייכנסו למים הטריטוריאליים של ישראל.

ראמי עבדו, אחד ממארגני המשט, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות, כי המשט צפוי להגיע לנקודת הכניסה למים הטריטוריאליים של ישראל מול חופי עזה במהלך הלילה שבין יום ראשון ליום שני ובתחילת שעות האור של יום שני בכוונתם לנוע לכיוון הרצועה. אולם על רקע אי הוודאות המלווה את ההפלגה, ישנה המלצה אחת ראויה – הישארו מעודכנים.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully