וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה: משרד הבריאות מטרפד הטיפול בקנאביס

גלעד גרוסמן

26.5.2010 / 11:25

במשרד הבריאות מתייחסים לקנאביס הרפואי "כחומר המסוכן ביותר עלי אדמות", כך נטען בעתירה שהוגשה לבג"ץ. העותרים טוענים כי המשרד מנסה לחסל את השימוש בקנאביס רפואי

חברת "תיקון עולם", ספקית הקנאביס הרפואי הראשית בישראל, וארגון "נס מעוז" להגנה על זכויות חולים עתרו הבוקר (רביעי) לבג"ץ נגד משרד הבריאות, שלטענתם מנסה לחסל את השימוש בקנאביס הרפואי.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד רונן שיין, נטען כי משרד הבריאות "עמל על מנת להציג מצג שווא כי נושא מיסוד הטיפול בקנאביס רפואי בישראל מקודם על ידו, אולם בפועל, המשיב למעשה מטרפד את אפשרות מתן הטיפול בקנאביס רפואי".

בעתירה שהוגשה הבוקר מבקשים העותרים לעכב את ביצוען של שלוש החלטות, אותן הם מגדירים כ"גזרות", שהתקבלו במשרד הבריאות בתקופה האחרונה. על פי העתירה, בעקבות ההחלטות חלקם הארי של החולים הקשים המטופלים בקנאביס רפואי, שמספרם נאמד בכ-2,700 חולים, "עוברים עינוי של ממש על מנת לקבל תרופתם".

ההחלטה הראשונה הינה סגירת מתקן לגידול קנאביס רפואי ביישוב ביריה, ששירת את כל החולים הקשים תושבי הצפון בעלי רישיון לקבלת קנאביס במשך ארבע שנים, בהתראה של שבוע בלבד. "גזירה זו", נכתב בעתירה, "גרמה עינוי קשה למאות חולים קשים תושבי הצפון, אשר נאלצים להגיע, בדרך לא דרך, לסניפי השירות בגוש דן".

"הנכים נאלצים להמשיך לסבול"

במכתב ששלח עו"ד שיין לראש הממשלה בנימין נתניהו ולסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, נכתב כי "כואב כל כך לראות נכים המרותקים לכיסאות גלגלים, חלקם משותקים, חלקם קטועי איברים וכולם חולים במחלות קשות ומחרידות, מטלטלים עצמם ללא עוול בכפם, משיקולים מוטים, מצפון וממזרח המדינה עד לסניפי השירות בגוש דן".

ההחלטה השנייה הינה הפעלת "חובת בלדרות מאובטחת" לנשיאה של מעל 50 גרם קנאביס. "גזירה זו מיצבה את הקנאביס הרפואי כחומר המסוכן ביותר עלי אדמות", נטען העתירה. "דרישות האבטחה לקנאביס הרפואי חמורות יותר מדרישות אבטחה לכל חומר הידוע לאנושות או לכל תרופה אחרת (בין אם היא סם מסוכן הרבה יותר מהקנאביס הרפואי). דרישות אבטחה אלו מחמירות אף יותר מדרישות לנשיאת נשק".

ההחלטה השלישית נגדה יוצאת העתירה היא ביטול רישיונותיהם של מרבית עובדי ומתנדבי תיקון עולם. "עובדים ומתנדבים אלו פעלו שנים ללא לאות לטובת האפשרות שהחולים הקשים יקבלו את התרופה הבטוחה והמועילה להם ביותר", נכתב בעתירה. "גזירה זו היוותה פגיעה ממשית בציבור החולים והמטופלים שכן אין מי שהלכה למעשה יעבוד במתקן הגידול, אין מי שידריך את החולים הקשים אין מי שיעבד עבורם את הקנאביס הרפואי, אין מי שישנע אותו ממקום למקום ואין מי שיחלק אותו".

העותרים טוענים שההחלטות של משרד הבריאות פוגעות פגיעה אנושה בזכותם של החולים הקשים במדינה המטופלים בקנאביס רפואי, בהם חולי סרטן, חולי כאב כרוני, חולי הלם קרב וחולי איידס, להגנה מפני כאבים איומים, להגנה על גופם ועל כבודם כבני אדם. עוד נטען, שההחלטות התקבלו מ"שיקולים לא ברורים", מבלי להתחשב בצרכי החולים.

ממשרד הבריאות נמסר כי טרם התקבל לידם הבג"ץ. "משרד הבריאות יגיב לעתירה כמקובל במסגרת התגובה לבג"ץ. יחד עם זאת, המשרד תומך בשימוש בקנאביס רפואי במגבלות ובהתוויות הראויות ופועל להסדרת הנושא על כל היבטיו", נאמר בתגובת המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully