וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

31 פצועים בתאונת אוטובוס סמוך לבית הערבה

רמי שני ואריאל נוי

24.5.2010 / 0:11

אוטובוס פרטי שיצא מרמאללה סטה ממסלולו והדרדר לתעלה בגובה כמה מטרים באזור יריחו. תשעה בני אדם נפצעו באורח בינוני והיתר נפצעו קל. "המראות לא היו קשים וזה באמת נס", סיפרו אנשי ההצלה

תאונת אוטובוס קשה אירעה אמש (ראשון) באזור יריחו, סמוך לבית הערבה. אוטובוס פרטי שיצא מרמאללה כשהוא נוסע מבוגרים וילדים, סטה מנתיבו והידרדר לשוליים מגובה של כשניים וחצי מטר. בתאונה נפצעו 31 בני אדם, מתוכם שבעה באורח בינוני והיתר במצב קל. הפצועים פונו לבתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם, והדסה הר הצופים.

צוותים גדולים של מגן דוד אדום, שכללו כ-40 רכבי הצלה, הוזעקו למקום והגישו טיפול ראשוני לפצועים. אישה אחת נזקקה לחילוץ.

יניב, עובד פרמדיק, ושלום גליל, נהג האמבולנס ממעלה אדומים שהיו בין הראשונים שהגיעו למקום סיפרו לוואלה חדשות על המראות: "הגענו חמש דקות אחרי תחילת התאונה בעודנו מצפים לאירוע רב נפגעים. אנשים היו בתוך האוטובוס והמראות לא היו קשים למזלנו. חילצנו אותם מתוך האוטובוס וחלקם יצאו לבד".

האוטובוס, אשר שייך לחברה פרטית, נסע מכיוון טבריה לירושלים. "במקום לפנות ימינה הוא המשיך ישר לשולי הכביש", הסביר יניב, שציין כי באוטובוס היו ככל הנראה גם ישראלים וגם פלסטינים. "המקום היה חשוך מאד וצוותי הכיבוי עזרו בתאורה במקום. שיתוף פעולה יוצא דופן התנהל עם אמבולנסים של הסהר האדום. הם הצטרפו ל-40 אמבולנסים של מד"א שהגיעו מאזור ירושלים ופינו את הפצועים. אנחנו בדרך כלל עובדים ביחד במקרה חירום רק שהפעם זה היה ממש שיתוף פעולה מהיר מקצועי ונדיר", הוסיף.

גם יו"ר ארגון הצלה, זאב קשש, סיפר על הפעולות במקום התאונה. "שני אמבולנסים ועשרות מתנדבים הגיעו עם קטנועים ורכבי כוננות. לשמחתנו לא היו פצועים קשה אך היה צורך בהרבה ידיים היו צריכים הרבה חבישות וקיבועים. המראות לא היו קשים – זה באמת נס" אמר קשש והוסיף, "היה אוטובוס מלא בתינוקות. זה היה אוטובוס של משפחות עם ילדים קטנים. אך הרוב הגדול של הפצועים היה במצב קל עד בינוני".

התאונה הזו מצטרפת לתאונה קשה נוספת שארעה לפני עשרה ימים בה היה מעורב אוטובוס ומשאית. בתאונה אז נהרגו חמישה בני אדם ועוד חמישים אחד פצועים - בהם ארבעה באורח קשה - בתאונת דרכים שאירעה בין משאית לאוטובוס בכביש 85 המקשר בין עכו לכרמיאל, סמוך לצומת גילון שבגליל המערבי. אוטובוס "אגד" ומשאית סמי טריילר התנגשו זה בזו בעוצמה רבה, בעת שהאוטובוס היה בדרכו לכרמיאל.

"ראינו מחזות שזכורים לנו רק מימי הפיגועים", סיפר אז דובר ארגון "איחוד הצלה", אבי יוספי לוואלה! חדשות. יוספי הגיע לזירת התאונה ותיאר את מחזות הזוועה שראה: "היו אלה מחזות קשים ביותר. ראינו אנשים זרוקים לכל עבר, מוטלים על הכביש, ומיד התחלנו להרימם ולסייע להם. גם אלה שנפצעו באורח קל היו בהלם מוחלט".

עדכון ראשון: 23:38

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully