וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדה משפטית: "הקישון גרם לתשישות כרונית"

גלעד גרוסמן

20.5.2010 / 21:06

בעקבות ערעורו של לוחם שייטת שצלל בקישון וסבל מתשישות כרונית, קבעה ועדת הערעורים לחוק הנכים, כי יש קשר בין המחלה לצלילה במי הנחל המזוהמים

ועדת ערעורים לפי חוק הנכים, בראשות שופטת בית משפט השלום בתל אביב עינת רביד, קבעה הערב (חמישי) שישנו קשר בין צלילות בנחל הקישון במהלך שירות צבאי לבין מחלת התשישות הכרונית. הוועדה קבעה זאת במסגרת ערעור שהגיש לוחם לשעבר בשייטת 13, שסבל מהמחלה לאחר שביצע מאות צלילות בקישון במהלך שירותו בשנות ה-90'.

הוועדה דנה בערעור שהגיש לוחם לשעבר בשייטת 13, שסבל מהמחלה לאחר שביצע מאות צלילות בנמל חיפה ובקישון במהלך שירותו בתחילת שנות ה-90'. זאת, למרות שלשלטונות הצבא כבר היה ידוע באותה תקופה במידה זו או אחרת כי המים מזוהמים.

המחלה אובחנה לראשונה אצל המערער ארבע שנים לאחר שחרורו מן השרות. בחוות דעת שהגישה רופאה מומחה צוין כי מבין 1,386 לוחמים שצללו בקישון, נמצאו 18 שלקו בתסמונת. הרופאה סברה שהמספר האמיתי גבוה יותר מכיוון שרופאים רבים אינם יודעים לעשות אבחנה זו, ולוחמים רבים מתביישים להתלונן על עייפות. מנגד, מומחים מטעם משרד הביטחון טענו, כי לא ידוע על קשר בין הרעלה על ידי מתכות לתסמונת.

"אין מחלוקת כי המערער היה לוחם באחת היחידות המובחרות ומילא תפקיד מאתגר וחשוב, המצריך אחריות רבה וכרוך היה בין היתר במאות שעות צלילה בנחל קישון ובנמל חיפה במשך חמש שנות שירותו במהלך שנות ה- 90, כאשר מדובר בצלילה באזור מזוהם ביותר וטרם שהחל תהליך שיקומו של הנחל והנמל", כתבו חברי הוועדה בהחלטתם. "תנאי השרות הקונקרטיים של המערער, שכרוכים מטיבם ומטבעם בלחץ נפשי ופיזי גדול, וכן החשיפה של המערער למי הקישון המזוהמים תוך כדי שרותו במהלך מאות שעות, די בהם כדי לשכנע את הוועדה כי תנאי השרות הם הגורם למחלה ממנה הוא סובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully