וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטימטום אירני? דורשים תשובה מהירה להסכם

משרד החוץ האירני דורש מהקהילה הבינלאומית תשובה זריזה להצעה הטורקית להעשיר אורניום על אדמת טורקיה. "אנחנו מצפים מהמעצמות להודיע כי הם מאמצים את ההסכם - במהרה"

אירן דורשת מהעולם תשובה מהירה להצעה שגיבשה עם טורקיה וברזיל להעשרת אורניום. כך הודיע היום (שלישי) משרד החוץ האירני. רמין מהמנפרסט, דובר המשרד, הודיע שארצו תיידע את הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על ההסכם "בתוך שבוע, בצינורות המקובלים".

"אנחנו מצפים מהמעצמות להודיע כי הם מאמצים את ההסכם - במהרה", אמר מהמנפרסט. לדבריו, אם ההסכם ייחתם עם המעצמות, "הדבר יסלול את הדרך לשיתוף פעולה נוסף בנושאי הגרעין".

בסוכנות הידיעות הצרפתית דווח, כי סבא"א קיבלה לידיה את ההצהרה המשותפת של אירן, ברזיל וטורקיה אך מצפה מטהרן לפרט אילו התחייבויות קיבלה על עצמה במסגרת ההסכם. "אנו מצפים כעת לקבל בכתב את ההסכמה האירנית לסעיפים הרלוונטיים שנכללו בהצהרה", אמר דובר בסבא"א.

לפי ההסכם שגיבשו המדינות, תסכים אירן להעביר 1,200 קילוגרמים של אורניום מועשר בדרגה נמוכה לשטחה של טורקיה ובתמורה תקבל מוטות דלק הדרושים להפעלת כור המחקר בטהרן.

בתוך כך, נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד נועד הבוקר בטהרן עם שר החוץ של ונצואלה ניקולס מדורו. נשיא אירן אמר כי "האימפריאליזם והיהירות של מעצמות העולם מועדים לכישלון". אחמדינג'ד הצהיר כי שתי המדינות "ניצבות בחזית משותפת, יחד עם המדינות האחרות השוחרות צדק וחופש, כנגד אותן מעצמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully