וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מחידוש העימותים עם הדרוזים בצפון

קובי מנדל

5.5.2010 / 8:11

כוחות משטרה נערכים סמוך ליקנעם לקראת חידוש העבודות להנחת צינור גז באזור, שלטענת הדרוזים נמצא בשטחם. הלילה השליכו צעירים דרוזים אבנים לעבר נקודת משטרה סמוך לעוספייה

חשש מהתחדשות הפגנות הדרוזים בצפון, בעקבות חידוש העבודות הבוקר (רביעי) להנחת צינור גז תת קרקעי סמוך לצומת העמקים. כוחות גדולים של משטרה נמצאים במקום ומאבטחים את העבודות שלטענת הדרוזים מתבצעות בשטחם. לפי שעה אין מפגינים באזור, והתנועה נעה כסדרה.

הלילה השליכו צעירים דרוזים אבנים לעבר נקודת משטרה ליד עוספייה והבעירו צמיגים על הכביש הסמוך. עובר אורח, תושב מקומי בן 39, נפצע קל מפגיעת האבנים. כוחות משטרה פיזרו את הצעירים. המשטרה עצרה כמה שעות לאחר מכן נער החשוד בהשלכת האבנים והבערת הצמיגים. הבוקר תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום בחיפה.

אתמול נפצעו שישה שוטרים במהלך העימותים הקשים סמוך ליקנעם. העימותים פרצו לאחר שהדרוזים התנגדו להנחת צינור גז תת קרקעי באדמות שלטענותיהם נמצאות בשטח שלהם. במהלך ההפגנות נעצרו 3 בני אדם, וכביש מספר 70 נסגר לתנועה לסירוגין.

בניגוד לדיווחים המוקדמים על השגת הסדר עם העדה הדרוזית בצפון, הודיעו אמש חברת נתיבי גז ומשרד ראש הממשלה כי עבודות הנחת צינור הגז על אדמותיהם של בני העדה יימשכו וזאת על אף הפרות הסדר שגרמו לסגירת כביש מספר 70. לפי דובר משרד ראש הממשלה, ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שקיבל את ההחלטה להמשיך בעבודות באזור וכי הוא נתן הנחיה שלא לאפשר לאלימות למנוע את העבודות.

דובר חברת "נתיבי גז" מסר לוואלה! חדשות כי החברה ממשיכה את עבודות הנחת צינור הגז שיחבר את מפרץ חיפה והצפון למערכת בגז כדי לקיים את הוראות הממשלה.

הודעות משרד ראש הממשלה וחברת "נתיבי גז" נמסרו למרות שמוקדם יותר דיוח ח"כ חאמד עמר (ישראל ביתנו) כי הושג הסדר עם נציגי העדה. לפי ההודעה של עמר, העבודות באזור הוקפאו עד ליום ראשון הקרוב, זאת על מנת להתחיל במשא ומתן על דרישות הדרוזים. כאמור, דוברי "נתיבי גז" ומשרד ראש הממשלה הכחישו את דבריו של עמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully