וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: החשוד הודה בחקירתו כי אומן בפקיסטן

התביעה הכללית בארצות הברית הגישה כתב אישום נגד הצעיר האמריקאי ממוצא פקיסטני שניסה לבצע פיגוע בטיימס סקוור. מכתב האישום עולה כי החשוד הודה שאומן להכין פצצות בפקיסטן. התובע הכללי: "זו היתה מזימה טרוריסטית שנועדה לרצוח אמריקאים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

התובע הכללי של ארצות הברית אריק הולדר אמר אמש (שלישי) כי פייסל שאחזד, האמריקאי בן ה-30 ממוצא פקיסטני שנעצר בחשד לניסיון הפיגוע בטיימס סקוור מואשם בביצוע פעולת טרור באמצעות נשק להשמדה המונית. לדברי הולדר, "זו היתה מזימה טרוריסטית שנועדה לרצוח אמריקאים באחד המקומות העמוסים ביותר במדינה שלנו". הולדר הוסיף כי שאחזד מסר בחקירתו מידע מועיל לרשויות הביטחון. כתב האישום שהוגש נגד שאחזד כולל חמישה סעיפים. מכתב האישום עולה כי שאחזד הודה בחקירתו כי עבר אימונים להכנת פצצות בפקיסטן.

מוקדם יותר התייחס לנושא נשיא ארצות הברית ברק אובמה. לדבריו, החוקרים ינסו לקבוע האם לחשוד באירוע היו קשרים לקבוצות קיצוניות מחוץ לארה"ב. אובמה אמר את הדברים למרות שמוקדם יותר מסר מקור ברשויות אכיפת החוק המקורב לחקירה כי שאחזד אמר לחוקריו שפעל לבדו.

שאחזד, שעל פי גורמים ברשויות הביטחון אותר תודות לשיחות שנעשו מטלפון סלולרי חד-פעמי, הכחיש כל קשר לארגונים קיצוניים בפקיסטן והוא צפוי להופיע בהמשך בפני שופט להקראת האישומים נגדו.

פייסל שאחזד, החשוד בניסיון הפיגוע בטיימס סקוור, ניו יורק. רויטרס
מכחיש מעורבות של גורמים קיצוניים. החשוד בפיגוע, פייסל שאחזד/רויטרס

שלושה נוסעים הורדו מטיסה לדובאי

שאחזד נעצר בנמל התעופה קנדי בדרכו לעלות על טיסה לדובאי. הוא חשוד שהיה מעורב בניסיון הפיגוע באמצעות מכונית ניסאן פאת'פיינדר ממולכדת.

"הוא הודה שקנה את המכונית, שהרכיב את המכשירים, שהוא שם אותם במכונית, שהשאיר את המכונית שם ושעזב את המקום", אמר המקור ברשויות הביטחון לסוכנות הידיעות "רויטרס". עוד סיפר המקור כי "החשוד טוען שפעל לבד ונראה כי הודה בכל ההאשמות". המקור הוסיף כי החוקרים עדיין בודקים מה עשה שאחזד במהלך ביקורו האחרון בפקיסטן.

מוקדם יותר מסרה חברת התעופה של האמירויות "אמירייטס" כי שלושה בני אדם הורדו מטיסה בדרכה מניו יורק לדובאי לפני ההמראה. "נוהל ביטחון מלא הופעל, כולל הורדה מהמטוס של כל הנוסעים ובדירה יסודית של המטוס, הנוסעים והכבודה. חברת אמירייטס משתפת פעולה עם הרשויות המקומיות", נמסר בהודעה.

סוכני הבולשת הפדרלית ערכו היום חיפוש בביתו של שאחזד בעיר ברידג'פורט בקונטיקט. הם הוציאו משם מספר שקי פלסטיק מלאים.

מחקירת המקרה עולה כי שאחזד שב לאחרונה מביקור בפקיסטן וקנה את רכב הניסאן במזומן במהלך שלושת השבועות האחרונים, בעסקה שלא הצריכה מילוי טפסים רשמיים.

עדכון ראשון - 16:49

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully