וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישית מבני הנוער סובלים מהשמנת יתר

אריאל נוי

27.4.2010 / 11:35

במרכז הרפואי זיו בצפת נחנך המרכז הקהילתי הראשון בצפון לטיפול בהפרעות אכילה לנוער. מנתונים שהוצגו בכנס הפתיחה עולה כי הנוער בישראל שמן יותר וסובל מהפרעות אכילה

אחוז אחד מהנערות בישראל סובלות מאנורקסיה, שני אחוזים סובלות מבולימיה, שלושה אחוזים סובלות מהפרעות אכילה בלתי ספציפיות ו- 20% מבני הנוער סובלים מהשמנת יתר מסוכנת. נתונים אילו הוצגו בכנס לטיפול בהפרעות אכילה בנוער שערך המרכז הרפואי זיו לציון חנוכת המרכז הקהילתי הראשון בצפון לטיפול יום בהפרעות אכילה לנוער.

כמאה מטפלים בהפרעות אכילה, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, מטפלים בהבעה ויצירה, תזונאיות, אחיות ורופאי ילדים, רופאי משפחה ופסיכיאטרים לילד ולמתבגר השתתפו השבוע בכנס שערך המרכז הרפואי זיו בסינמטק ראש פינה. ד"ר אוסקר אמבון, מנהל המרכז הרפואי זיו שסייע להקמת המרכז, ציין כי "מגמת ההשמנה בקרב ילדי ישראל נמצאת בעלייה חדה בעשור האחרון וקיימת חשיבות רבה במיסוד הטיפול בהפרעות אכילה בנוער".

ד"ר אילנה פרבשטיין, מנהלת היחידה הפסיכיאטרית לילד ולנוער במרכז הרפואי זיו ויו"ר איגוד הפסיכיאטרים בארץ אמרה כי פתיחת המרכז הקהילתי לטיפול יום בהפרעות אכילה לנוער היא השגת הרצף הטיפולי לילדים הסובלים מהפרעות אכילה. "כשמשרד הבריאות פנה אלינו לפני שנה והציע לנו עשר מיטות לשם הטיפול, לא היה לנו תשתית מתאימה אבל היה לנו רצון, חזון וחלום לבריאותם של תושבי האזור לרצף טיפולי". אמרה ד"ר פרבשטיין.

"לילדים עם השמנת יתר יש גם סיבוכים נפשיים"

ד"ר סלביניה פניג, מומחית בפסיכיאטריה של הילד והמתבגר ובטיפול בהפרעות אכילה בילדים ובני נוער בבית החולים שניידר, שהשתתפה בכנס, אמרה כי מחקר שנעשה בדרום הארץ ונמשך שבע שנים ופורסם לפני שנה מראה כי 36% מבני הנוער בארץ סובלים מעודף משקל והסיבה המרכזית לכך הינה השפעה סביבתית. "קיימת ירידה בפעילות גופנית בקרב בני נוער. יש פחות פעילות חברתית מחוץ לבית ויותר זמן מסך מול הטלוויזיה או המחשב וכשבני הנוער נפגשים הם הולכים לאכול", אמרה ד"ר פניג.

עוד אמרה ד"ר פניג, כי מעבר לסיבוכים הרפואיים האופייניים לילדים עם השמנת יתר יש גם סיבוכים נפשיים קשים כמו עלבונות, חרם, הצלחה פחותה בלימודים וקושי במציאת עבודה.
"כל המחקרים שנעשו בתקופה האחרונה בתחום מראים כי ירידה מתונה במשקל, של 5-15% מהמשקל ההתחלתי יכולים להביא לשיפור משמעותי בסיבוכים הרפואיים וכי טיפול התנהגותי אינטנסיבי של כל המשפחה עוזר לשמור לטווח ארוך על ירידה מתונה במשקל", אמרה ד"ר פניג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully