וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה בוטלה: גולדסטון יחגוג יחד עם נכדו

השופט שחיבר את הדו"ח הביקורתי על מבצע "עופרת יצוקה" הודיע כי ישתתף בבר המצווה של נכדו בדרום אפריקה, לאחר שבוטלה הפגנת המחאה שתוכננה נגדו

השופט ריצ'רד גולדסטון, מחבר הדו"ח על מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה, ישתתף בחגיגת בר המצווה של נכדו בדרום אפריקה. זאת לאחר שגורמים בקהילה היהודית במדינה הודיעו בסוף השבוע על ביטול הפגנות המחאה שתוכננו להיערך נגד השופט. בעקבות זאת, הודיע גולדסטון כי בכוונתו להגיע לאירוע שייערך ביוהנסבורג בחודש הבא.

לפני כעשרה ימים פורסם כי הפדרציה הציונית של דרום אפריקה (SAZF) החליטה למנוע מגולדסטון להשתתף בחגיגת בר המצווה של נכדו, שתיערך בבית כנסת ביוהנסבורג במהלך חודש מאי. לפי דיווח של פעיל זכויות האדם זאקי אחמט באתר האינטרנט של המרכז הדרום-אפריקאי למשפט וצדק וחברתי, חברי SAZF שמעו כי השופט גולדסטון מתכוון להשתתף בבר המצווה ותכננו להפגין נגדו מחוץ לבית הכנסת "בית המדרש הגדול". לאחר משא ומתן בין הארגון, בית הכנסת והמשפחה, הוסכם אז כי גולדסטון לא ישתתף בטקס בבית הכנסת, כדי לא להעיב על האירוע.

אברהם קרנגל, יו"ר SAZF, אמר לזאקי אחמט כי ארגונו "פועל בעוצמה בנושא מכיוון שאנו מייצגים את ישראל". ראש בית הדין הרבני רבי משה קורסצג אישר כי בית הדין לא היה מעורב במו"מ באופן רשמי, אך ניהל "שיחות פרטיות" בנושא. "אני יודע שהיו רגשות עזים בבית הכנסת, הרבה כעס", אמר.

גורמים בדרום אפריקה הביעו את אי שביעות רצונם מההחלטה להרחיק את גולדסטון מהאירוע. "אם זה נכון שזה קיבל את ברכת ההנהגה של הקהילה היהודית בדרום-אפריקה, זה מעיד עליהם יותר מאשר על השופט גולדסטון", אמר השופט היהודי ארתור צ'קלסון, שכינה את ההחלטה "מחפירה" והוסיף כי "הם צריכים להרכין את ראשיהם בבושה". ההחלטה למנוע את השתתפותו של גולדסטון בחגיגה גררה בהמשך גם ביקורת רבה בקרב רבים בקהילה היהודית ברחבי העולם. לבסוף גרמה הסערה הציבורית שנוצרה לאחר האירוע לביטול איומי המחאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully