וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא משחררים את מרשי בגלל אולמרט וזקן"

איילה חננאל

22.4.2010 / 17:09

בימ"ש השלום בראשל"צ האריך ב-7 ימים את מעצרו של מאיר רבין, החשוד בתיווך השוחד בפרשת הולילנד. פרקליטו: "הוא לא משוחרר מפני שהמשטרה ממתינה למעצרם של אולמרט וזקן". השופט: "מדובר במעשים חמורים של שחיתות. חלקו של החשוד הוא משמעותי ונראה כי ידו בכל ויד כל בו"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

מעצרו של מאיר רבין, החשוד שתיווך בין נותני השוחד למקבליו בפרשת הולילנד, הוארך אחר הצהריים (חמישי) בשבעה ימים. נציג המשטרה טען בדיון הארכת מעצרו כי "בלב כבד התגבשה בליבנו ההחלטה להאריך את מעצרו של החשוד בפעם השלישית. ללא מעורבותו לא היו נבראות כלל הפרשות לעולם ודי בכך כדי להעיד על מעורבותו". רבין מיוצג על ידי עו"ד אלי כהן וגיורא זילברשטיין.

"הימצאותו במעצר חיונית להמשך חקירת הפרשות ה'ישנות' והן החדשות" אמר נציג המשטרה והוסיף כי "מעורבותו אורכית ורוחבית ועולה כחוט השני בכל הפרשיות כולן – הן הפרשה שנחשפה אתמול עם מעצרם של דנקנר ואפרתי הנוגעת למפעלי ים המלח והן לגביי פרויקט הנדל"ן הולילנד".

פרקליטו של רבין, עו"ד זילברשטיין, שאל את נציג המשטרה האם הוצגו לו המסמכים שנמסרו על ידי עד המדינה ונציג המשטרה השיב בחיוב. עוד הוסיף זילברשטיין כי הסיבה בגללה רבין לא משוחרר על ידי המשטרה כמו יתר החשודים היא מפני ש"המשטרה ממתינה למעצרם של אולמרט וזקן אשר מתעכבת משום מה בחו"ל". פרקליטו של רבין הוסיף וטען כי המשטרה לוחצת על מרשו לשתף פעולה בתמורה להקלות וכי באחרונה חדל לשתף פעולה עקב לחץ זה. לדברי עו"ד זילברשטיין אחד מהמסמכים שהעביר עד המדינה למשטרה הוא בעצם מכתב בכתב ידו של רבין שנשלח כביכול מצ'רני לאורי מסר ותוכנו מעיד על העברת 220 אלף שקלים ביניהם. לטענת זילברשטיין כתב ידו של רבין במכתב זויף.

בהחלטתו קבע השופט אברהם היימן כי "נושא חלקו של החשוד בחקירה בה מעורבות מספר חשדות מהחמורים שיש. על פי חומר החקירה מדובר במעשים חמורים של שחיתות. חלקו של החשוד הוא משמעותי ונראה כי ידו בכל ויד כל בו. הסיכון שישבש את החקירה אינו ערטילאי – הוא ממשי. כל הטענות לגבי זיוף ופגמים בעד המדינה אינן רלוונטיות לתשתית הראייתית שנחשפה בפניי".

כמו כן הוארך בשבעה ימים מעצרו של סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, יהושע פולק, שנעצר הבוקר בחשד ללקיחת שוחד, תיווך לשוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים וקשירת קשר לביצוע פשע בפרשת הולילנד.

השופט אברהם היימן, שדן בהארכת המעצר של פולק, קבע בהחלטתו כי "ככל שאני דן בחקירה זו אני קובע כי מדרג העיתוי של מעצר החשודים הוא בהתאם להתפתחות החקירה ולנאסף בידי המשטרה. החשוד היה במועד הרלוונטי יושב ראש הוועדה לתכנון ובנייה וקיים חשד סביר כי נטל שוחד ובתמורה נתן הקלות ליזמי פרוייקט הולילנד".

בתוך כך הוארך גם מעצרו של סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר אלי שמחיוף בשלושה ימים נוספים. הארכת מעצרו נעשתה בהסכמת שני הצדדים.

אתמול נעצר יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר, המכהן כיום כמנכ"ל קבוצת "אריסון השקעות" בחשד למתן שוחד בפרשה. לבד מדנקנר, נעצר גם יעקב אפרתי, שכיהן כראש מנהל מקרקעי ישראל בין השנים 2001-2008, בחשד למעורבות בפרשה. מעצרם של דנקנר ואפרתי הוארך אמש בחמישה ימים בבית משפט השלום בראשון לציון.

עדכון ראשון: 16:09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully