וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הולילנד: לופוליאנסקי שוחרר לביתו

איילה חננאל וגלעד גרוסמן

18.4.2010 / 13:13

ראש העיר לשעבר ואליהו חסון שוחררו למעצר בית. הפרקליטות מסרה בדיון בביהמ"ש העליון כי בכוונתה לזמן מאות עדים לחקירה - "מדובר בתיק חמור וסבוך. עוד מאות עדים ייחקרו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר וגדעון צנטנר, קריינות: אילן שניג, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית משפט השלום בראשון לציון שיחרר היום (ראשון) את אורי לופוליאנסקי למעצר בית מלא למשך עשרה ימים בערבות של כ-100 אלף שקל. לופוליאנסקי יורשה לצאת לבדיקות רפואיות, אולם נאסר עליו ליצור קשר עם מי מהמעורבים בפרשה למשך 90 יום ולהיכנס למשרדי יד שרה והעירייה למשך 40 יום. כמו כן אסור על ראש העיר לשעבר, החשוד במעורבות בפרשת "הולילנד", לעזוב את הארץ ועליו להפקיד דרכונו למשך 180 יום.

ההסכם על שחרורו של לופוליאנסקי התקבל בין המשטרה לבין פרקליטו, עורך הדין יאיר גולן. עו"ד גולן אמר לוואלה! חדשות כי הוא "שמח שלופוליאנסקי ישוחרר, לאחר שלדבריו ישב מספר ימים במעצר ללא צורך".

עוד החליט בית המשפט השלום בראשון לציון כי גם אליהו חסון ישוחרר היום למעצר בית. פרקליטיו של חסון ביקשו הארכה של 48 ימים על מנת להשיג את הכסף הדרוש לערבותו, כ-100 אלף שקל. כמו כן נאסר על חסון ליצור קשר עם איש מלבד עורכי דינו למשך 90 יום וכי יש עליו להפקיד דרכונו במשטרה. חסון קיבל ארכה עד ה-21 לחודש למען השגת הכסף לערבות.

בתוך כך פרשת הולילנד ממשיכה להסתעף, ועדות לגודלה ולחומרתה של הפרשה התקבלה היום (ראשון) במהלך דיון בבית המשפט העליון על ערעורם של אביגדור קלנר הילל צ'רני החשודים בפרשה על המשך מעצר. נציגת הפרקליטות בדיון אמרה כי "מדובר בתיק חמור וסבוך, עוד מאות עדים צפויים להיחקר".

פרקליטיהם של אביגדור קלנר והילל צ'רני, עורכי הדין איתן מעוז וגיורא אדרת, אמרו כי המעצר הוא ממושך ביותר וכי אין לו הצדקה. כאמור, הפרקליטים מבקשים לשחרר את השניים בתנאים מגבילים. כמו כן, סגן ראש עיריית ירושלים לשעבר, אלי שמחיוף, ערער על מעצרו בבית המשפט המחוזי בפתח תקווה.

בסוף השבוע האחרון ערך היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין דיון בפרשה עם צמרת הפרקליטות. וינשטיין אמר כי לא יוכל לעסוק בפרשת הולילנד משום שייצג את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בדיון נכחו גם פרקליט המדינה משה לדור המשנים ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, ראש אגף חקירות מודיעין, ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, וגורמי הפרקליטות והמשטרה העוסקים בנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully