וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אלחץ על ישראל גם במחיר הבחירות"

17.4.2010 / 10:27

על פי דיווח בעיתון "א-שרק אל-אווסט" אמר נשיא ארה"ב לעמיתו הצרפתי ניקולא סרקוזי כי ימשיך ללחוץ על ישראל גם אם הדבר יפגע בו בבחירות לקונגרס. השניים הסכימו כי ישראל אחראית לקיפאון במשא ומתן המדיני

"נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר לעמיתו הצרפתי ניקולא סרקוזי כי בכוונתו להמשיך להפעיל לחץ על ממשלת ישראל עד שתחדש את המשא ומתן המדיני עם הפלסטינים, אפילו אם הפעלת הלחץ תפגע בו בבחירות אמצע הקדנציה לקונגרס שייערכו בנובמבר הקרוב", כך אמרו (שבת) מקורות ישראלים בפריז לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, בהסתמכם על דבריו של דיפלומט מערבי. לטענתם, אובמה אמר את הדברים לסרקוזי בשולי ועידת הגרעין שנערכה השבוע בוושינגטון.

על פי המקורות אובמה שוחח ארוכות עם סרקוזי בנושא הקיפאון במשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, ואילו הנשיא הצרפתי אמר לו שהוא "איננו מבין את הסיבות להמשך הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, בייחוד לאור העובדה שהצדדים התקרבו בעמדותיהם בשנים האחרונות". עוד דיווחו המקורות כי "סרקוזי ואובמה הסכימו כי העמדה הישראלית היא הסיבה לעיכוב בחידוש המגעים המדיניים".

עוד נמסר כי אובמה אמר לעמיתו הצרפתי כי הוא "נחוש להשקיע את כל המאמצים האפשריים למען התנעת המשא ומתן". הוא סיפר עוד לסרקוזי על כך שהרפובליקנים מחזקים את ישראל בעמדתה ורמז כי הפעלת הלחצים מצדו על ראש הממשלה בנימין נתניהו "עלולה להיות על חשבון הישגי המפלגה הדמוקרטית בבחירות לקונגרס", אולם הוא הבהיר כי הוא נחוש להמשיך להפעיל לחצים "יהיה המחיר אשר יהיה, שכן השלום הוא אינטרס ישראלי ופלסטיני".

אמש פרסם ניצול השואה וזוכה פרס הנובל לשלום, הסופר אלי ויזל מכתב פתוח לנשיא ברק אובמה בו הוא ביקש ממנו לא ללחוץ על ישראל בנושא המשך הבנייה בירושלים. ויזל פרסם את המכתב כמודעה בגודל של עמוד שלם בעיתונים "וושינגטון פוסט" ו"וול סטריט ג'ורנל". ויזל פתח את מכתבו באומרו כי "זה בלתי נמנע: ירושלים נמצאת שוב בלב הוויכוחים הפוליטיים והסערות הבינלאומיות. מתחים ישנים וחדשים צפים ועולים בקצב מטריד". ויזל סיים את מכתבו באומרו כי "ירושלים חייבת להישאר בירתו הרוחנית של העם היהודי, לא סמל לייסורים ומרירות, אלא סמל לאמון ותקווה. כפי שאמר החסיד רבי נחמן מברסלב, 'לכל דבר בעולם הזה יש לב; ללב עצמו יש לב משלו'. ירושלים היא הלב של ליבנו, הנשמה של נשמתנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully