וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: לא תוארך כהונתו של הרמטכ"ל אשכנזי

יהושע בריינר, מערכת וואלה! חדשות

6.4.2010 / 18:37

בתום חודשים של ציפייה, הודיע שר הביטחון לרב אלוף גבי אשכנזי, על כך שכהונתו לא תוארך לשנה חמישית. בין המועמדים להחליפו בפברואר 2011: האלופים גלנט, גנץ, אייזנקוט וקפלינסקי

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

שר הביטחון אהוד ברק החליט שלא להאריך את כהונתו של הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי לשנה חמישית. בשיחה שקיים היום ברק עם אשכנזי, מסר שר הביטחון לרמטכ"ל כי הוא יסיים את כהונתו במועד שנקבע מראש, פברואר 2011. להחלטה היה שותף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי בשיחה שקיימו השניים הביע ברק "את אמונו והערכתו הרבה לפועלו של הרמטכ"ל אשכנזי, שיבח את פעילותו הראויה לציון בבניין הכוח של צה"ל ובהישגיו המבצעיים ואמר כי הוא משוכנע שפעילות זו תימשך גם בשנה הקרובה".

בחודשים האחרונים הועלתה במערכת הצבאית האפשרות כי בשל המתח הביטחוני מול אירן, יוסיף ברק שנה לכהונתו של הרמטכ"ל אשכנזי. בלשכתו של ברק הכחישו את הדברים בצורה נחרצת וטענו כי מדובר בספין "מבית היוצר של דובר צה"ל".

בכך יסיים רא"ל אשכנזי כהונה מלאה בת ארבע שנים וההודעה שמסר לו היום השר ברק, פותחת למעשה באופן רשמי את המירוץ שהחל להתנהל מזה מספר חודשים מאחורי הקלעים, בנוגע לזהות הרמטכ"ל הבא. בין המועמדים להחליף את אשכנזי נמצאים בין היתר אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט הנחשב למועמדו של ברק, סגן הרמטכ"ל בני גנץ, אלוף פיקוד הצפון גדי אייזנקוט (הנתמך על ידי אשכנזי) וכן האלוף במילואים משה קפלינסקי, שפרש מצה"ל אך עשוי לחזור אם התפקיד יוצע לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully