וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הנבחרים אישר את הרפורמה בחוק הבריאות

החוק ההיסטורי, שנותן כיסוי ביטוח בריאות ל-95% מאזרחי ארה"ב, עבר ברוב של 219 קולות בעד לעומת 212 קולות נגד. כל הרפובליקנים הצביעו נגד. בנאום לאחר אישור החוק אמר נשיא ארה"ב אובמה: "הלילה הוכחנו שאנו עדיין עם שמסוגל לעשות דברים גדולים. כך נראה שינוי"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

יום היסטורי בארצות הברית. בית הנבחרים האמריקאי אישר הלילה (שני) את חוק הרפורמה בביטוח הבריאות האמריקאי. החוק עבר ברוב של 219 קולות בעד לעומת 212 קולות נגד. כל הצירים הרפובליקנים הצביעו נגד ו-34 צירים דמוקרטים הצטרפו אליהם בהתנגדות לחוק. כעת החוק יובא לחתימתו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

בנאום לאחר אישור החוק אמר נשיא אובמה כי "הרפורמה לא תתקן את כל הרעות החולות במערכת הבריאות שלנו, אך זה צעד בכיוון הנכון. הלילה הוכחנו שאנו עדיין עם שמסוגל לעשות דברים גדולים ושהממשל הזה של העם עדיין עובד עבור העם. הניצחון של היום הוא לא ניצחון למפלגה מסוימת הוא ניצחון לעם האמריקאי וניצחון של ההיגיון הבריא. כך נראה שינוי", אמר אובמה. "הלילה ענינו לקריאותיהם של דורות של אמריקאים במהלך ההיסטוריה. לא התחמקנו מהאחריות שלנו - קיבלנו אותה בברכה, לא פחדנו מהעתיד שלנו - עיצבנו אותו".

החוק נותן כיסוי ביטוח בריאות ל-95% מאזרחי ארצות הברית, מטיל מיסים חדשים על העשירים ואוסר על חברות ביטוח רפואי לדחות מבוטחים בשל מחלות קודמות. הוא מהווה את הרפורמה המקיפה ביותר במערכת הבריאות האמריקאית בחמישים השנים האחרונות.

אישורו של החוק מהווה ניצחון גדול לנשיא ארצות הברית ברק אובמה אשר קידם את הרפורמה כחלק החשוב ביותר של מדיניות הפנים שלו. עם אישורו של החוק פרצו הדמוקרטים בקריאות שמחה וקריאות "כן אנו יכולים".

אישורה של הרפורמה התאפשר לאחר שאובמה הגיע להסכם עם צירים דמוקרטים בבית הנבחרים שמתנגדים להפלות. לפי ההסכם ייאסר מימון הפדרלי של הפלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully