וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בהר הרצל: "מגדיר עצמי כציוני"

סגן נשיא ארה"ב הניח זר על קברו של חוזה המדינה ואמר כי "אין צורך להיות יהודי כדי להיות ציוני". ביידן הוסיף כי הוא גדל על ערכים לפיהם היהודים זכאים למדינה משלהם

לשכת העיתונות הממשלתית

(באדיבות הערוץ הראשון)

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הגיע היום (שלישי) במסגרת ביקורו בישראל להר הרצל והניח זר על קברו של חוזה המדינה. ביידן הינו המנהיג הראשון שמניח זר בקבר הרצל, על פי ההנחיה החדשה שנכנסה לתוקף לפי החלטת ועדת השרים לסמלים וטקסים. את סגן הנשיא ליוו ח"כ לשעבר עו"ד חגי מירום, המשמש כיו"ר ההסתדרות הציונית העולמית בפועל ומנהל הר הרצל בהסתדרות הציונית העולמית, יעקב גיספאן.

ביידן אמר לאחר הנחת הזר כי "אין צורך להיות יהודי כדי להיות ציוני" והוסיף כי הוא רואה עצמו כציוני. סגן הנשיא סיפר לחגי מירום כי הוא גדל בבית נוצרי שבו חינך אותו אביו על ערכים לפיהם היהודים זכאים למדינה משלהם. "אני עצמי השתתפתי כמה וכמה פעמים בעבר בכינוסים של ההסתדרות הציונית העולמית כדי לסייע בגיוס תרומות למענכם", אמר סגן נשיא ארה"ב. בספר האורחים ליד קבר הרצל כתב ביידן כי הוא חש כבוד עמוק להביע כבוד לאיש של חזון.

מוקדם יותר היום קיים ביידן פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, עם נשיא המדינה שמעון פרס ועם יו"ר האופוזיציה ציפי לבני. לאחר הביקור בהר הרצל המשיך ביידן למוזיאון "ידו ושם". "כשהייתי יותר צעיר לקחתי את הבנים שלי לדכאו כדי להראות להם איך אנשים יכולים להיות כל כך ברוטליים, אבל לקחתי אותם גם לישראל כדי להראות להם איך שאי אפשר לכבות את הרוח האנושית", אמר ביידן שהוסיף כי " עבור העולם היהודי, ישראל היא האור. עבור העולם היהודי, ישראל היא התקוה.
אם מישהו אי פעם יפקפק בכך, הוא צריך לסייר במוזיאון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully