וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביניש: איומים על שופטים מפוררים הדמוקרטיה

1.3.2010 / 19:29

נשיאת בית המשפט העליון השתתפה באירוע לציון 5 שנים לרצח השופט עדי אזר והצהירה: "איום על שופטים וסיכון חייהם של שופטים כמוהם כהתפוררות המרקם הדמוקרטי והחברתי". שר המשפטים נאמן: "אין לשחרר רוצחי שופט לעולם ועד"

מערכת וואלה!

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: דורון שטיין)

"איום על שופטים וסיכון חייהם של שופטים כמוהם כהתפוררות המרקם הדמוקרטי והחברתי כולו, ועל כן המערכת שלנו עושה ותעשה כל שביכולתה ליתן לשופטים את ההגנה והביטחון הנדרשים". כך הצהירה הערב (שני) נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, בטקס בתל אביב לרגל חמש שנים להירצחו של השופט עדי אזר.

במהלך האירוע, שיזמה לשכת עורכי הדין, אמרה ביניש כי השופט אזר "נרצח רק בשל היותו שופט ורצח שופט הוא חציית הקווים האדומים במלחמתם של עבריינים במערכת אכיפת החוק ובמוסדות המשפט. מאז צלחה המזימה הזדונית, יש בהפקת הלקחים הנדרשת כדי להצדיק גיוס כל מאמץ כדי להבטיח ששופטי ישראל יעשו את מלאכתם השיפוטית ללא חת וללא רתיעה. מאז אותו אירוע חדרה לתודעתנו יותר ויותר ההבנה בדבר מידת הסיכון הפיזי אליו חשופים שופטי ישראל".

לדברי נשיאת בית המשפט העליון, "גורמי אכיפת החוק מצויים בעיצומו של המאבק בארגוני פשיעה ובמשפחות פשע. שופטי ישראל אינם נרתעים מפני האיומים וימשיכו לשמור על עצמאותם, שהיא חיונית לדמוקרטיה הישראלית ומבטיחה את המשך ההגנה על שלטון החוק והמשפט. חשוב לזכור כי עדי נבחר, אמנם, כקורבן אקראי, אולם מאז הירצחו אנו נדרשים להבין כי הרצח היה מעשה של טרור עברייני".

ביניש הדגישה, "כי הטרור העברייני מכוון להרתיע לא רק שופטים אלא גם אנשי תביעה ומשטרה. אני מאמינה כי בידי החברה הישראלית ומערכות אכיפת החוק הכוחות והעוצמה הנדרשים לשם התמודדות עם איומים אלה והתגברות עליהם".

"קיימת התרת רסן מתמשכת"

לדברי נשיאת בית המשפט העליון, "אי אפשר להתעלם מכך שבתקופה האחרונה אנו עדים גם לשרשרת של מעשי פגיעה במערכת המשפט ובשופטים שמקורה אינו בפשיעה המאורגנת, אלא במושגים של חברה שבה כל דאלים גבר. הסכנות האורבות למערכות אכיפת החוק ובפרט למערכת בתי המשפט אינן באות לידי ביטוי רק בסכנות פיזיות מיידיות"

"לא למותר להזכיר", הוסיפה ביניש, "כי זילות כלפי מערכות האכיפה והתבטאויות הפוגעות באמון הציבור בבתי המשפט עלולות גם הן לדרדר את המערכות החברתיות; ערעור האמון גורר הסתה וסופה של הסתה ידוע ומוכר. בימים האחרונים מרבים להזכיר באמצעי התקשורת שורה של מעשים אלימים או פוגעניים שהופנו כלפי שופטים ורבים מבקשים לבחון אם המעשים קשורים זה לזה, בבחינת שרשרת שאינה מקרית".

"אי אפשר להתעלם מכך", הצהירה הנשיאה, "שקיימת התרת רסן מתמשכת והיא בוודאי מחלחלת בקרב הציבור ומוצאת לעצמה כר פורה להתפתח במקומות שונים. השתלחות בלתי הוגנת כלפי בתי המשפט וכלפי שופטים באופן אישי, להבדיל מביקורת עניינית; אווירה חברתית בה הכל פרוץ, כאשר השופט צריך להיות חשוף לטענות פוגעניות, עלולה ליתן לגיטימציה ציבורית וחברתית לאלימות הפיזית כלפי השופטים. אני מקווה כי ערב הנצחה חשוב זה, ישמש כתמרור אזהרה לכולם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

נאמן: "להחמיר עם תוקפי השופטים"

שר המשפטים יעקב נאמן אמר באירוע כי "יש לקבוע בחוק שכל אדם הפוגע בלב לבה של מערכת המשפט ייענש מייד ובכל חומרת הדין, על מנת לוודא שההרתעה תהיה מלעשות כן מבעוד מועד". בדבריו קשר השר גם בין מקרה רצח השופט המנוח אזר ב-2004 ובין האלימות ההולכת וגוברת כלפי מערכת המשפט בתקופה האחרונה.

נאמן הוסיף כי "תפקידם של שופטים הוא קשה לאין שיעור מכיוון שהם אלה שחורצים את גורלם של נאשמים. אנו נתקלים בתדירות גבוהה באיומים כלפי שופטים ופרקליטים, ובאחרונה ראינו דבר נורא, שאדם השליך נעל על נשיאת בית המשפט העליון. הדבר בלתי מתקבל על הדעת". השר סיכם וקבע כי "אין לשחרר רוצחי שופט לעולם ועד. זאת דעתי ואני מקווה שנשיאים ושרי משפטים בעתיד יאמצו עיקרון זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully