וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בארה"ב: להטיל על אירן סנקציות משתקות

שר הביטחון נועד בוושינגטון עם מקבילו האמריקאי גייטס ואמר: "אירן היא בעיה של העולם כולו, לא רק של ישראל. חשוב להטיל עליה סנקציות חריפות כדי למנוע את התקדמותה לנשק גרעיני"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

"אירן היא בעיה של העולם כולו, לא רק של ישראל. בשלב זה חשוב להטיל סנקציות חריפות ומשתקות על אירן על מנת למנוע את התקדמותה לנשק גרעיני". כך אמר שר הביטחון אהוד ברק בפגישה שקיים הערב (חמישי) בוושינגטון עם שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס.

דבריו של ברק מגיעים מספר שעות לאחר שמקורות בארה"ב הודיעו כי אין בכוונת הממשל לכפות סנקציות משתקות על אירן, כי אם ללחוץ על ההנהגה באירן שלא להמשיך בתוכנית הגרעין. "אין זו כוונתנו לכפות סנקציות להן תהיה השפעה משמעותית על תושבי אירן", אמרו בממשל האמריקאי.

במהלך הפגישה דנו ברק וגייטס גם בצורך לצנן את הקשרים ההדוקים בין אירן לבין סוריה וחיזבאללה, זאת בעקבות פגישת נשיא סוריה בשאר אסד עם נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד, היום בדמשק. על חיזבאללה אמר ברק למארחו האמריקאי: "ישראל רואה בחומרה רבה את המשך ההתחמשות האינטנסיבית של חיזבאללה בנשק, ובעיקר בנשק רקטי, שכל מטרתו לפגוע באזרחי ישראל, משמע טרור לשם טרור".

בהמשך ביקורו צפוי שר הביטחון ברק להיפגש לשיחה בארבע עיניים עם יו"ר המטות המשולבים של ארה"ב, האדמירל מייקל מאלן. מאוחר יותר ייפגש ברק בבית הלבן עם היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב וסגן ראש המועצה לביטחון לאומי, תומאס דונילון. לאחר מכן הוא יפגוש לשיחה בארבע עיניים את השליח המיוחד למזה"ת ג'ורג' מיטשל. מחר צפוי שר הביטחון ברק להיפגש עם מזכירת המדינה, הילרי קלינטון, במחלקת המדינה משם ימשיך לבית הלבן לפגישה עם סגן נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully