וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוסטרליה הזהירה את ישראל לא לזייף דרכונים"

בעקבות הודעת משטרת דובאי לפיה שלושה בעלי דרכונים אוסטרליים השתתפו בחיסול אל-מבחוח, מדווח עיתון באוסטרליה: ישראל הוזהרה כבר בשנות התשעים לא להשתמש בדרכונים מזויפים למשימות מודיעין

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)


אוסטרליה כבר הזהירה בעבר את ממשלת ישראל שלא להשתמש בדרכונים אוסטרליים מזויפים לצורך מבצעים חשאיים. כך דיווח היום (חמישי) העיתון האוסטרלי "The Australian", לאחר שרשויות דובאי טענו אתמול כי שלושה ממחסלי בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח השתמשו בדרכונים אוסטרליים.

לפי הדיווח, במהלך שנות ה-90 פנו בחשאי הרשויות באוסטרליה לממשלת ישראל וביקשו ממנה ערבויות לכך שלא ינוצלו לרעה דרכונים של המדינה. הפנייה האוסטרלית, נטען בעיתון, הגיעה לאחר שלרשויות נודע כי גורמי מודיעין ישראלים "מתעניינים" בשימוש בדרכונים של אזרחי ניו זילנד.

תרשים של חולית החיסול של מחמוד אל מבחוח בדובאי. רויטרס
נתיבי 26 ה"מחסלים"/רויטרס

בתוך כך, שגריר ישראל באוסטרליה זומן הלילה לשיחת הבהרה על ידי שר החוץ האוסטרלי סטיבן סמית'. "לא נהיה שקטים בנושא זה - מדובר בעניין המעורר אצלנו דאגה עמוקה. מדובר בעניין של אמינות ובסיטואציה שבמרכזה שימוש במסמכים רשמיים לצרכים אחרים", אמר ראש הממשלה קווין ראד בתחנת רדיו מקומית. במשרד החוץ בירושלים סירבו להגיב לפרסומים.

גם שר החוץ האוסטרלי סטיבן סמית' שלח מסר תקיף לישראל בנאומו בפרלמנט. סמית' הזהיר כי אם יתברר שישראל היתה מעורבת בזיוף דרכונים אוסטרליים או בשימוש בהם במהלך החיסול, אוסטרליה תפרש זאת כ"פעולה לא ידידותית". סמית' אמר בנוסף כי אוסטרליה מצפה מישראל לשיתוף פעולה מלא עם חקירת זיוף הדרכונים, לאור מערכת היחסים הידידותית ששררה עד כה בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully