וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נעצרה ה"חפרפרת" שהפילה את מבחוח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

23.2.2010 / 22:00

גורם דיפלומטי ערבי טוען כי שלטונות סוריה עצרו לפני מספר שבועות את מוחמד נסאר, שהגיע לדובאי לפני חיסולו של מקורבו, מחמוד אל-מבחוח. כעת דורשת דובאי מדמשק להסגיר את נסאר

שלטונות סוריה עצרו לפני מספר שבועות את מוחמד נסאר, שותפו ואחד ממקורביו של מחמוד אל-מבחוח, אשר היה מעודכן בכל פרטי תנועותיו של בכיר החמאס שחוסל לפני כחודש בדובאי. כך דיווח אמש (שלישי) גורם דיפלומטי ערבי לאתר חדשות פלסטיני. על פי הגורם, משטרת דובאי ביקשה מדמשק להעביר לחקירה מספר אנשי חמאס בכל הנוגע לנסיבות החיסול, ביניהם גם נסאר שהיה האדם הקרוב ביותר לאל-מבחוח ואף שהה בדובאי לפני ההתנקשות.

הגורם רמז כי ייתכן ונסאר הוא מקור הפרצה הביטחונית שאפשרה לחוליית החיסול להתנקש בחייו של אל-מבחוח, "שכן הוא היה האדם הקרוב ביותר לאל-מבחוח וידע על כל תנועותיו". על פי הדיווח, נסאר היה אף אחד משותפיו של אל-מבחוח בחטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אבי סספורטס ואילן סעדון לפני עשרים שנה.

"לאור ההנחה של משטרת דובאי לפיה הרוצח האמיתי של אל-מבחוח הוא אחד מבכירי חמאס המקורבים ביותר לאל-מבחוח, החליטו שלטונות סוריה לעצור את נסאר", מסר הגורם. לדבריו, נסאר שהה בעבר עם אל-מבחוח במספר מדינות ערביות ונסע עימו למספר נסיעות, כשהאחרונה בהן הייתה לאירן.

לפני יומיים צוטט מפקד משטרת דובאי, הגנרל דאחי חלפאן, בעיתון "אל-חליג'" הרואה אור באיחוד האמירויות באומרו כי "איש חמאס שיתף פעולה עם המוסד והעביר להם מידע על ביקורו של בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח לפני חודש בדובאי - וכך סייע בחיסולו". הגנרל חלפאן הוסיף כי אותו איש חמאס היה "היחיד שידע כי אל-מבחוח צפוי להגיע לדובאי והוא מי שהדליף למוסד את הידיעה, על כן הוא הרוצח האמיתי".

בנוסף קרא הגנרל חלפאן לחמאס לקיים חקירה פנימית מקיפה לבדוק כיצד דלף המידע הרגיש אל המוסד. הוא ציין כי זיוף הדרכונים מהווה הוכחה לכך שהמוסד מעורב בחיסול אל-מבחוח: "זוהי שיטת העבודה של המוסד", אמר וגילה כי משטרת דובאי נושאת באמתחתה פרטים נוספים אודות חיסול אל-מבחוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully