וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: שליש מהציבור תומך בסרבנות

16.2.2010 / 6:00

עוד עולה מהסקר, שנערך לקראת כנס בנושא מחאה פוליטית בצה"ל, כי מחצית ממחנה הימין תומך בפעילות סרבנית. ואמנם הציבור מתנגד בתוקף לפסיקות רבנים בנושאי פינוי יישובי יש"ע

כ-30% מהציבור הישראלי תומכים בגילויי סרבנות ובמחאות פוליטיות של חיילים, כך עולה מסקר מיוחד שערך מכון "מאגר מוחות" לקראת כנס בנושא סרבנות שייערך הערב (שלישי) באפרת.

עוד נחשף בסקר, כי במחנה הימין אחוזי התמיכה בסרבנות עולים משמעותית, ומגיעים לכ-50%. יחד עם זאת מנתוני הסקר עולה כי 59% מכלל הציבור מצהירים על התנגדות מוחלטת לכל גילוי של מחאה פוליטית מצד גורמים בצבא.

לעומת זאת, כ-70% מהנשאלים הביעו התנגדות חריפה לפסיקות רבנים בנושאים הקשורים לפינוי יישובים ביהודה ושומרון. בקרב הציבור הדתי והחרדי מתקבלת תמונת ראי, ו-64% הצהירו על תמיכה בפסיקות הרבנים.

בתשובה לשאלה: "האם תעדיף שסרבנים משני צדי הקשת הפוליטית ישרתו בצבא או שלא יתגייסו כלל?", השיבו 35% מהנשאלים כי עדיף שלא יתגייסו כלל, אולם כשליש מהנשאלים אמרו כי יש לגייסם על אף שיסרבו לפקודות.

בכנס צפויים ליטול חלק בין היתר מנכ"ל מועצת יש"ע היוצא פנחס ולרשטיין, משה פייגלין וכן הרב יובל שרלו. "הנתונים מלמדים כי ללא הידברות, ראש הממשלה נתניהו יאבד את העם", אמר ראש מועצת אפרת עודד רביבי, העורך את הכנס. "לאחר הוצאת צווי ההקפאה שוחחתי עם נתניהו והזהרתי אותו כי מדובר בצעד היסטורי שמשמעויותיו לא נלקחו בחשבון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully