וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערב זועמים: "אירן מנסה לסחוט אותנו"

הודעתה של המדינה האיסלמית כי תחל מחר להעשיר אורניום ברמה גבוהה, גררה תגובות קשות במערב. שר ההגנה האמריקאי מעריך שהדרך היחידה שנותרה היא סנקציות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

הודעתה של אירן הבוקר (שני) לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית כי ממחר תחל בהעשרת דלק אירני ברמה גבוהה, גררה תגובות קשות מצד המערב. שר ההגנה האמריקאי אמר בתגובה כי סירובה של אירן לקבל את הסכם העשרת האורניום לא משאיר לקהילה הבינלאומית ברירה אלא להטיל סנקציות נוספות על הרפובליקה האיסלמית.

"אנו עדיין חייבים למצוא אפשרות בדרכי שלום לפתרון הנושא הזה. הדרך היחידה שנותרה בשלב זה, כך נראה לי, היא מסלול הלחץ שידרוש מכל הקהילה הבינלאומית לעבוד יחד", אמר רוברט גייטס במהלך מסיבת עיתונאים בפריז עם שר ההגנה הצרפתי הרווה מורין. מורין אמר כי צרפת וארצות הברית מאוחדות בדעתן: "אין לנו ברירה אלא לעבוד יחד על צעדים אחרים".

שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר הצטרף לשורת המבקרים כשקרא להודעת אירן "סחיטה". "הדבר היחיד שאנו יכולים לעשות הוא, למרבה הצער, להטיל סנקציות, לאור זאת שהמשא ומתן אינו אפשרי". קושנר הוסיף כי סין, חברה במועצת הביטחון של האו"ם עדיין לא משוכנעת כי יש צורך בסנקציות.

גם בישראל התייחסו להודעתה הדרמטית של אירן. בישיבת סיעת העבודה אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "זו הוכחה נוספת לעובדה שאירן משטה בעולם כולו. התשובה הנכונה היא לצאת לפעולה נחרצת של סנקציות תכליתיות וקבועות בזמן כנגד אירן. אני מקווה שהקהילה הבינלאומית לא תעצום את עיניה ממשמעות ההכרזה האחרונה הזו. הכרזה זו לצד הנאום של חמינאי שקרא שוב להתבונן איך ישראל הולכת להערכתו להיעלם בוודאות גורמות לי לומר לאחמדיניג'ד: 'ישראל פה לנצח והיא תפרח ותתחזק'".

ממחר - העשרת אורניום ברמה גבוהה

הבוקר מסרה אירן לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מכתב המודיע על כוונתה להתחיל בהעשרת דלק גרעיני ברמה גבוהה יותר ממה שנהגה עד עתה, החל ממחר. נציג אירן בסבא"א עלי אשגרי דיווח על מסירת המכתב לרשת הטלוויזיה האירנית אל-עלם.

המכתב האירני הוא צעד פורמלי שמגיע יום אחרי שנשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הורה לסוכנות האירנית לאנרגיה אטומית להתחיל בהעשרת אורניום לרמה של 20%. זאת, לצורך הפעלת כור המחקר בטהרן. הוראתו של אחמדינג'ד מטילה ספק באשר לכוונת אירן להגיע להסכם עם המערב, למרות סימנים קודמים על התקרבות. סבא"א ושש המעצמות הציעו לאירן הסכם פשרה לפיו רוב מאגר האורניום האירני יישלח להעשרה במדינה אחרת ויוחזר לה בצורת של מוטות דלק לשימוש בכור למטרות רפואיות. אירן טרם נתנה תשובה רשמית להצעה.

הבוקר אף הודיע ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית באירן, כי ארצו תקים 10 מתקנים נוספים להעשרת אורניום בשנה האירנית הקרובה, המתחילה ב-21 במרץ. ההתפתחויות האחרונות באות ערב תקופת החגיגיות לציון יום השנה ה-31 למהפכה האיסלמית. בטהרן אף נערכים לסבב נוסף של הפגנות אנטי ממשלתיות. ב-BBC דווח על עלייה במתיחות בבירה האירנית, ופרישת מחסומים ברחבי העיר.

(עדכון ראשון: 14:21)

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully