וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטישמי שמממן את הצדקנות הציונית

דנית גוטפריד

1.2.2010 / 15:10

תנועת "אם תרצו" מאשימה את "הקרן החדשה לישראל" במימון ארגונים אנטי-ציוניים, אך בינתיים נהנית מתרומות המגיעות ממטיף אוונגליסטי שסבור כי "היטלר מילא את רצון האלוהים"

בימים האחרונים התפרסם בכלי תקשורת שונים קמפיין תקשורתי נגד הקרן החדשה לישראל, קרן הון סיכון הפועלת, כהגדרתה, לטיפוח יזמות חברתית. העומדים מאחורי הקמפיין הם פעילי תנועת "אם תרצו", המגדירה עצמה כתנועה חוץ פרלמנטרית הפועלת לחיזוק ערכי הציונות בישראל. "אם תרצו" טוענת שהקרן מממנת 16 ארגוני שמאל שצוטטו בדו"ח וגרמו להצטברות העלילות כנגד חיילי צה"ל בעופרת יצוקה, ולאווירה העולמית השלילית כנגד מדינת ישראל.

הקמפיין לווה בין השאר בהפגנה מול ביתה של נשיאת הקרן החדשה לישראל, פרופסור נעמי חזן, בה המשתתפים היו מחופשים לאנשי חמאס, והניפו שלטים של "אוהבים את חזן, שונאים את צה"ל", ובכרזות בהן נראים פניה של חזן כשקרן גדולה מזדקרת ממצחה.

אולם, מבדיקת וואלה! עולה כי גם חלק מהמימון של "אם תרצו", אינו מגיע מגורמים מעוררי חיבה או הסכמה בקרב הציבור היהודי. על התורמים לתנועה נמנית השדולה הנוצרית אמריקאית Cufi (Christians United for Israel), בראשותו של המטיף האוונגליסטי ג'ון הייגי. באתר של השדולה מפורט הסכום שהעבירה ל"אם תרצו" – 100 אלף דולר.

הייגי עלה לכותרות בשנת 2008, בזמן המירוץ לבחירות בארה"ב, כשהופצה קלטת בה הוא טען כי "היטלר מילא את רצון האל, להשיב את היהודים לארץ ישראל על פי הנבואה התנ"כית". מיד לאחר פרסום ההתבטאויות הקיצוניות, נאלץ המתמודד הרפובליקני לנשיאות, ג'ון מקיין, להתנער מתמיכתו הציבורית של הייגי. בנוסף, בספרו "מיהו יהודי?" טוען הייגי כי "היטלר הוא חצי יהודי, מצאצאיו של עשו", וכי "השואה התרחשה מפני שהיהודים מרדו והתכחשו לאלוהים האמיתי". לטענתו, "המרדנות של היהודים היא הסיבה לאנטישמיות ולרדיפות מהם סבלו במשך השנים".

בהתייחסו למשבר הכלכלי שתקף את ארה"ב והעולם בשנת 2008, הייגי אמר כי "הבנק המרכזי של ארה"ב נתון לשליטתם של מעט בעלי מניות, בכללן משפחת רוטשילד היהודית". הוא הרחיב והוסיף כי "משפחת רוטשילד היא חלק מקונספירציה כלכלית רחבת היקף של בעלי מניות חזקים שקבעו את מקומם באירופה". הייגי ידוע בתור דמות שנויה במחלוקת וקיצונית גם בקרב הקהילות היהודיות באמריקה, לאחר שכינה את היהודים הרפורמים: "מורעלים" ו-"עיוורים מבחינה רוחנית".

דו"ח גולדסטון - בגלל הקרן?

עיתונאי "מעריב" בן כספית פרסם כתבה אודות הקשר, לכאורה, בין דו"ח גולדסטון לקרן הישראלית החדשה. בפרסום נטען כי בעקבות מחקר שערכה "אם תרצו", התגלה כי 16 ארגוני שמאל ישראליים הנתמכים על ידי הקרן, סיפקו לשופט גולדסטון חומרים לגבי פשעי מלחמה שהתרחשו, לכאורה, במהלך מבצע "עופרת יצוקה". מבין 420 הפניות למקורות ישראליים, 191 שייכים לארגונים המדוברים. כספית כינה בכתבתו את השופט גולדסטון "שקרן מתועב שהתייצב בראש מכונת תעמולה אנטי-ישראלית ואנטישמית קטלנית ומשומנת היטב".

כשנשאל כספית על ידי וואלה! חדשות האם הוא מודע לתרומתו של הייגי ל"אם תרצו", השיב כי הוא אינו מתראיין לוואלה!. גורמים במעריב מסרו כי העיתון רק פרסם את נתוני הדו"ח ואינו מהווה צד בעניין.

אם תרצו: "זהו נסיון להסיט את הדיון"

מעמותת "אם תרצו" נמסר בתגובה: "עקב האיומים במעצרים על חיילי צה"ל ובכירים ישראלים, יצאנו במסע ציבורי להגן על צה"ל והציונות, ולהסיר את המסיכה מעל פניה של 'הקרן לישראל חדשה', המממנת 16 ארגונים שהם הרוח החיה מאחורי דו"ח גולדסטון, כל ניסיון להסיט את הדיון מנושא זה על ידי הקרן לישראל חדשה לא יצלח, והשאלה שהיא חייבת לענות עליה היא האם היא תפסיק לממן ארגונים כגון 'שוברים שתיקה', 'עדאללה' ו'מחסום ווטש'. תנועתנו נתמכת על ידי ציונים שמדינת ישראל כמדינה יהודית יקרה לליבם, ובהם גם ארגון Cufi, שתורם לארגונים רבים בישראל. לצערנו, התרומות ל'אם תרצו' מהוות פרומיל מתקציב העתק של הקרן החדשה והשאלה שגם עליה תינתן תשובה בקרוב היא מי מממן אותה ומהם האינטרסים שמאחורי תרומות אלו, והמבין יבין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully