וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטי: אמריקאים נעצרו כשניסו להבריח יתומים

בעקבות הכאוס באי, גובר החשש מסחר בילדים: 10 אזרחים אמריקאים נעצרו בחשד שניסו לאמץ באופן לא חוקי 33 קטינים, אולם לטענתם הם ביקשו להקים בית יתומים כדי לסייע לילדים

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

משטרת האיטי עצרה הבוקר (ראשון) עשרה אזרחים אמריקאים בחשד לניסו להבריח 33 ילדים אל מחוץ למדינה. ב-BBC דווח, כי העצורים חברים בארגון צדקה ממדינת איידהו, שראשיו אמרו לרשת הבריטית כי הם היו בדרכם להעביר יתומים שניצלו מרעידת האדמה לבית מחסה ליתומים ברפובליקה הדומיניקנית. משטרת האיטי טוענת מנגד כי לאמריקאים לא היו המסמכים הדרושים כדי להוציא את הילדים מחוץ למדינה.

לפי החשד של השלטונות בהאיטי, העשרה - חמישה גברים וחמש נשים - ביקשו לנצל את הכאוס שנוצר באי על מנת לחטוף את הילדים ולהעבירם לארצות הברית לאימוץ על ידי זוגות חשוכי ילדים. העצורים הושמו בינתיים במעצר בבירה פורט או-פראנס.

הרשויות באי שחרב לפני כשבועיים וחצי ברעידת אדמה חזקה, חוששים כי סוחרי ילדים ינסו לנצל את המצב הקשה השורר במדינה ולבצע אימוצים בלתי חוקיים, מהם ירוויחו מאות אלפי דולרים. העצורים, חלקם מיסיונרים, טוענים כי בסך הכל ביקשו להקים בית יתומים על האי הסמוך, בו יוכלו הילדים לחיות בשקט עד אשר המצב במולדתם ישתפר, והם יועברו לחזקת הרשויות בהאיטי. חבריהם של העצורים סיפרו כי הם באו במטרה לעזור ולא ביקשו לחטוף את הילדים.

מאות פצועים קשה בסכנת מוות

צבא ארצות הברית הפסיק לפנות פצועים שנפגעו ברעש האדמה בהאיטי ומצבם מוגדר קשה לבתי חולים בארצות הברית, בשל ויכוח סביב השאלה איזו מדינה תקלוט אותם ומי יממן את הטיפול בהם. כך אמרו אמש גורמים אמריקאים רשמיים.

לפי הגורמים, המטוסים הצבאיים שמפנים את הפצועים הפסיקו לפעול ביום רביעי, לאחר שמושל פלורידה, צ'רלי קריסט, ביקש מהממשל הפדרלי להשתתף בכיסוי עלויות הטיפול בהם. הוא ביקש גם שהנטל יחולק באופן שוויוני יותר בין המדינות השונות בארצות הברית, משום שלדבריו בתי החולים בפלורידה מוצפים במטופלים. עד כה פונו לבתי חולים בארצות הברית מאות ניצולים מרעידת האדמה, חלקם אזרחים אמריקאים וחלקם אזרחי האיטי, ויותר מ-500 מהם נקלטו בפלורידה.

אחד הרופאים האמריקאים המסייעים לנפגעים בהאיטי התריע כי רבים מן הפצועים באורח קשה ימותו בתוך ימים אחדים, אם לא יחדש הממשל את טיסות הפינוי לארצות הברית. דוקטור בארט גרין אמר כי אנשי צוותו מטפלים כעת בכמאה פצועים קשה, ביניהם ילדה בת חמש שזקוקה בדחיפות למכשיר הנשמה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully