וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צה"ל משקר כדי למנות את פרץ לרב הצבאי"

28.1.2010 / 6:30

משפחות החיילים שנהרגו באסון הכבל דורשות למנוע את מינוי רפי פרץ לרב הצבאי, בשל מעורבותו באסון. אם שכולה: "שהעם ידע את האמת על האיש הזה, נילחם עד ביטול המינוי"

"צה"ל משקר ומכסת"ח, רפי פרץ נטש פצועים בשטח ועכשיו מנסים לייפות את המציאות כדי למנותו לרב הצבאי הראשי", כך אמרה לאה צוריאנו, אמו של גיל צוריאנו שנהרג באסון הכבל ב-1992. צוריאנו ובני משפחתו של אסף רוזנברג, ההרוג השני באסון, טוענים שבשל מעורבותו של פרץ באירוע יש למנוע את מינויו.

לטענת המשפחות, פרץ, שהיה טייס מסוק היסעור ממנו נפלו ונהרגו שני לוחמי יחידת החילוץ 669 של חיל האוויר, מנע מצוות המסוק להעניק להם סיוע לאחר שהכבל אליו היו קשורים – נקרע.

אמש (רביעי) התייחס צה"ל לטענות המשפחות וציין כי "בעקבות האירוע, הוחלט בשעתו לנקוט בהליך של צעד פיקודי כנגד פרץ. מבלי להמעיט בחומרת האירוע ובהליך הפיקודי שננקט הוחלט כי אין בהליך זה כדי לפסול את הקצין מלכהן בתפקידים נוספים בצה"ל. הרב רפי פרץ הינו מורה ומחנך המשמש כמנהל מכינה קדם צבאית ומועמדותו נשקלה ביסודיות על ידי כלל הדרגים המקצועיים בצה"ל ונמצא כמתאים למלא תפקיד זה".

"ההודעה של דובר צה"ל לא מפתיעה אותנו", אמרה צוריאנו. "אותו צבא ששיקר לנו במצח נחושה אחרי האסון, הסתיר מאיתנו מסמכים וסירב לחשוף את האמת, מנסה עכשיו לקדם את רפי פרץ. צה"ל גם אמר לי שאני הייתי צריכה ללמד את הבן שלי לרדת בכבל. שיידע צה"ל ויידע עם ישראל את האמת על האיש הזה. אולי הוא מורה טוב, אבל מי שנטש פצועים בשטח - לא מגיע לו להיות רב צבאי. אנחנו רק התחלנו במאבק שלנו ואנחנו נעשה כל שביכולתנו כדי שכולם יבינו מה הקוד המוסרי של אדם שהתנהג בצורה כל כך מבישה".

אתמול אף שלח עו"ד אליעד שרגא, המייצג את משפחות ההרוגים,מכתב לרמטכ"ל ובו דרש לבטל את מינוי פרץ לתפקיד.
פרץ מונה ביום שלישי לתפקיד הרב הראשי של צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully