וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: לא מסרנו תשובה רשמית על הצעת המערב

אירן מכחישה את הדיווחים, לפיהם היא מסרה את תשובתה על הסכם הגרעין שגיבשו מדינות המערב. סבא"א: ההצעה עדיין על השולחן

אירן מכחישה דיווחים, לפיהם היא מסרה תשובה רשמית להסכם הגרעין שגיבשו מדינות המערב. דובר משרד החוץ האירני ראמין מהמנפרסאט אמר היום (רביעי) כי ארצו לא הגישה הצעה חדשה בנוגע להסכם העשרת האורניום שלה, והגדיר את הדיווחים על כך כ"מהומה שחוללה התקשורת מערבית". כך דיווחה סוכנות הידיעות האירנית "מהר".

אתמול דווח כי אירן הגישה בתחילת ינואר את תשובתה להסכם הגרעין שגובש על ידי שש המעצמות, ודחתה באופן רשמי את הסעיפים העיקריים בהסכם הדורשים ממנה להעביר את האורניום שברשותה להעשרה במדינות בחו"ל.

"אירן לא הגישה שום הצעה חדשה בנוגע לאספקת הדלק לכור המחקר בטהרן. הדעות שלנו עולות בקנה אחד עם מה שהודענו בעבר, ובעצם לא היו התפתחויות חדשות בנושא זה", אמר מהמנפרסאט. הדובר חזר ואמר כי אירן אינה מוכנה להחליף את מאגר האורניום שלה בבת אחת אלא רק בשלבים. "אם שני הצדדים יקבלו את הבסיס של ההצעה, אז יוכלו להתקיים דיונים על הגישה", אמר. מהמנפרסאט אף הדגיש כי ארצו עדיין מחכה לתשובה מהצדדים האחרים.

לפי ההסכם, שגובש בין סבא"א ושש המעצמות והוצע לאירן, רוב מאגר האורניום המקומי יישלח להעשרה במדינה אחרת ויוחזר לה בצורת של מוטות דלק לשימוש בכור למטרות רפואיות. כך לא יהיה לאירן מספיק אורניום מועשר לבניית נשק גרעיני, וההתחמשות הגרעינית שלה תעוכב.

דוברת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אמרה היום כי ההצעה, לפיה אירן תשלח את רוב מאגר האורניום שלה להעשרה בחו"ל עדיין נמצאת על השולחן. "סבא"א תמשיך לעבוד בתום לב כמתווך חסר פניות. אנו מקווים שהסכם בין הצדדים יושג בהקדם האפשרי על מנת לתרום לבניית הביטחון", אמרה גיל טודור. הדוברת סירבה להרחיב לגבי השאלה האם אירן השיבה באופן רשמי על ההצעה, מכיוון שלדבריה, סבא"א לא נמצאת בעמדה "לדון בדעות של הצדדים הנוגעים בדבר, אך היא מודעת לכך שהם שוקלים את הפתרון הטוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully