וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלת מסתובבת: מגואנטנמו חוזרים לטרור

דו"ח מסווג של הפנטגון קובע כי ישנה עלייה באחוז האסירים המשוחררים ממתקני הכליאה בארצות הברית שחזרו לקחת חלק בפעילות טרוריסטית

מקור בכיר במשרד ההגנה האמריקאי אמר היום (שלישי) כי אחוז האסירים שהיו כלואים במתקן הכליאה בגואנטנמו וחזרו לפעילות טרוריסטיתנ מצא בעלייה והוא צמח מ-14% ל-20%.

בדו"ח מסווג שהוציאה השבוע מחלקת הביון בפנטגון נטען כי אחד מתוך חמישה אסירים לשעבר חזרו לפעילות טרור לאחר שעזבו את מתקני הכליאה בארצות הברית. הדו"ח טוען כי מדובר בעלייה של שישה אחוזים מהנתונים שפורסמו בחודש אפריל האחרון. ג'ף מורל, דובר משרד ההגנה האמריקאי אמר כי "נראה שהתופעה נמצאת במגמת עלייה", אך לא הסביר מדוע התופעה גדלה.

לפי דו"ח של מחלקת הסטטיסטיקה של הפנטגון שפורסם באפריל האחרון, מתוך 530 אסירים משוחררים, 27 חזרו בוודאות לביצוע פעילות טרור ו-47 נוספים חשודים בכך. יותר ממחצית מהאסירים שעדיין כלואים בארה"ב הם אזרחי תימן והנשיא ברק אובמה עצר את תהליך החזרתם למולדתם לאחר ניסיון הפיגוע במטוס בערב חג המולד, וכעת מתלבט אובמה כיצד לנהוג עמם.

במהלך חודש דצמבר העבירה ארצות הברית 12 עצורים מגואנטנמו לאפגניסטן, תימן וסומליה. שישה אזרחים תימנים וארבעה אזרחים אפגנים נמסרו לרשויות ארצם, ושני סומלים הועברו לרשות של אזור סומלילנד, מובלעת בסומליה. מדובר בצעד נוסף לקראת מימוש הבטחתו של אובמה, לסגור את מתקן המעצר שבקובה עוד השנה.

כעת נותרו בגואנטנמו 198 עצירים. עוד כ-100 מהם צפויים לעבור לבית סוהר במדינת אילינוי שבארצות הברית, בזמן שהם מחכים לעמוד למשפט צבאי או אזרחי. השאר צפויים לעבור למדינות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully