וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל מועצת יש"ע ולרשטיין מתפטר מתפקידו

11.1.2010 / 9:41

בעקבות מחלוקות שהתגלעו עם יו"ר מועצת יש"ע דני דיין, הודיע המנכ"ל פנחס ולרשטיין על סיום תפקידו במועצה. "שתיקתנו על שיטת 'תג מחיר' תהיה לנו לרועץ"

תאגיד כאן

זעזוע במועצת יש"ע: מנכ"ל המועצה ויו"ר מועצת בנימין, פנחס ולרשטיין, הודיע הבוקר (שני) על התפטרותו, זאת בעקבות מחלוקות בינו לבין יו"ר המועצה דני דיין. במכתב שהעביר לחברי מועצת יש"ע כתב ולרשטיין כי "לאחר התלבטות וקשיים לא מבוטלים החלטתי לסיים את תפקידי במועצת יש"ע, הן כחבר המזכירות והן בתפקידי כמנכ"ל. אני עושה זאת בראש ובראשונה על מנת לאפשר לדני דיין להטביע את חותמו בסגנונו על פעילות מועצת יש"ע. את התאריך המדויק אקבע בתאום עם דני, וזה יהיה במהלך הימים הקרובים. למותר לציין כי ההבדלים ביני לדני הם יותר במינון ובעיתוי ולא בסוגיות של תוכן מהותי".

בחודשים האחרונים התגלעו מספר מחלוקות בין ולרשטיין לדיין, בין היתר בשל דבריו של ולרשטיין נגד חיילי חטיבת כפיר שהניפו שלטי מחאה בכותל. דבריו של ולרשטיין לא זכו לגיבוי של יתר חבריו למועצה. "גם בדיון האם לגנות את התנהגות החיילים במסדר צבאי לא שמעתי עד היום מחברי המזכירות כאלה המצדיקים התנהגות זו של החיילים", כתב, "יש מתוכנו שחשבו שאין להגיב, ויש שחשבו שזה מעשה ילדותי מטופש. אני חשבתי שבנסיבות הקיימות יש להגיב, ובתקיפות. ואני מחזיק בדעה זו גם כיום. מחובתנו לפעול שצה"ל לא יהיה מעורב בפעילות פוליטית של פינויים והרס, אך אסור לנו לאפשר לחיילים במדים לעשות פעולות העלולות לפגוע בקדושתו של צה"ל".

"שתיקתנו תהיה לנו לרועץ"

ולרשטיין הוסיף וכתב כי "כמו כן, שתיקתנו בכלל, הן על פגיעה במנהיגינו, והן על שיטת 'תג מחיר', תהיה לנו לרועץ. זו אינה שאלה של טקטיקה, זו עמדה מהותית הרואה במדינת ישראל "ראשית צמיחת גאולתנו", ולכן כל צעד שמשמעותו פגיעה במהלך חיזוק המדינה, ובוודאי פגיעה בצה"ל, מכל כיוון, אינו נסלח".

דיין אמר בתגובה למכתב כי הוא מעריך מאוד את ולרשטיין. "פנחס הוא איש שבמו ידיו הקים חלק ניכר מההתיישבות ביהודה ושומרון. אני גם מעריץ אותו ואני בטוח שלאחר חלוף הסערה הוא ימשיך להיות חלק מרכזי בהנהגת ההתיישבות. אינני יודע אם פרש בגללי. היחסים האישיים בינינו מצוינים. אני חושב ששנינו פעלנו בצורה נכונה ותקינה".

ולרשטיין נחשב לאחד ממנהיגי המתנחלים. בעבר נחשב לאחד ממקורביו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ונחשב לאחד מחלוצי ההתיישבות ביהודה ושומרון. בין היתר הסביר ולרשטיין את צעדיו בכך שלא הצליח להגדיר את תחום אחריותו מול דיין, על רקע האירועים האחרונים ביהודה ושומרון ועל רקע חלוקת צווי ההקפאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully