וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר לרוצח משוחרר ששדד קשישה

גלעד גרוסמן

7.1.2010 / 9:45

אלי אואנונו, שריצה בעבר 18 שנות מאסר בגין רצח, יחזור לכלא לאחר שתקף קשישה בדירתה ושדד ממנה כסף ותכשיטים. ביהמ"ש: "על קשישים להיות מוגנים מפני בלי בליעל שתוקפים אותם"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: דורון שטיין)

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (חמישי) 10 שנות מאסר על אלי אואנונו, שהורשע בשוד בנסיבות מחמירות לאחר שבחודש אפריל בשנה שעברה, שדד קשישה בת 89 בדירתה בתל אביב. הקשישה הגיעה לביתה, פתחה את הדלת ואז אואנונו התנפל עליה מאחור, חסם את פיה ואיים להרוג אותה אם תצעק.

לאחר מכן אואנונו קשר את הקשישה לכיסא באמצעות רצועות של שמיכה שקרע בדירה ואז תלש מצווארה תליון, הסיר מידיה טבעות כסף וזהב וצמידי זהב וגנב מהדירה 1,300 שקלים. בהמשך נעל את הדירה והשאיר את הקשישה קשורה לכיסא. אואנונו בן ה-53 שוחרר חמישה חודשים לפני המקרה מהכלא, וזאת לאחר שריצה עונש של 18 שנות מאסר בגין רצח שביצע. בנוסף, הוא הורשע קודם לכן בשורה של עבירות אלימות שונות.

"ניתן לשער את מה שעבר על המתלוננת, כאשר אלמוני סותם את פיה מאחור, מכניס אותה בכוח לדירה וקושר אותה בכוח לכורסא כדי להוריד מגופה בכוח תכשיטים", כתב השופט צבי גורפינקל בגזר הדין, "האימה, הפחד והרגשת הטרור והבהלה שהשתלטו על המתלוננת ברורים מאליהם ואין צורך בדמיון מפותח כדי להבין את מה שעבר עליה".

השופט הוסיף, כי שוד קשישים הפך ל"תופעה ממאירה בחברתנו. מחובת בתי המשפט לטפל בתופעה פסולה זו עד חורמה". עוד כתב השופט כי "האזרחים החלשים במדינה זכאים להגנה מצד בתי המשפט ועליהם לדעת שמערכת החוק והמשפט עומדת לצדם ומגינה על זכויותיהם, בין בעת שהם יוצאים לרחוב ומהלכים שם בשלווה שלה הם זכאים ובעיקר כאשר הם נכנסים לביתם, מבצרם, שם עליהם להיות מוגנים מפני בליעל שתוקפים אותם כדי לשדוד את רכושם".

בנוסף לעונש שנגזר עליו היום, אואנונו ירצה עוד ארבע שנות, שהופחתו על ידי ועדת השחרורים מעונש שנגזר על אואנונו בגין הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully