וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: 25 הרוגים בפיגוע בטקס דתי

במהלך טקס לציון יום העשורא, שהועבר בשידור חי בטלוויזיה המקומית, פוצץ עצמו מחבל מתאבד בעיר קראצ'י. לאחר הפיגוע נשמעו יריות, והמתפללים תקפו כלי רכב של התקשורת

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: לירז לבנה)

לפחות 25 בני אדם נהרגו היום (שני) בפיצוץ של מחבל מתאבד במהלך טקס דתי בעיר קראצ'י בפקיסטן. הפיצוץ אירע במהלך שידור של הטלוויזיה המקומית של טקס שיעי שנערך לכבוד אירועי חג ה"עשורא", כאשר במקום התרחש לפתע פיצוץ עז. לפי הדיווחים, יש במקום לפחות 25 הרוגים ועוד כ-60 פצועים. חלק מהנוכחים בטקס ירו באוויר ותקפו כלי רכב של כלי תקשורת, בשל זעמם על הפיגוע.

בחג העשורא מציינים השיעים את יום מותו של האימאם חוסיין, נכדו של הנביא מוחמד, במהלך קרב כרבלא. מנהגי האבל כוללים תהלוכות שבהם קורא הקהל בשמו של חוסיין. יש שיעים שאף מצליפים בעצמם או פוצעים עצמם לאות אבל ולאות חרטה על כך שאבותיהם לא מנעו את המוות.

יותר מ-500 איש נהרגו בפקיסטן בפיגועים מאז חודש אוקטובר, אז יצא הצבא למערכה צבאית נרחבת נגד הטליבן בצפון מערב המדינה. מאות חמושים נהרגו בקרבות לאורך הגבול עם אפגניסטן, ואנשי הטליבן איימו בפעולות נקמה. אמש נהרגו לפחות שמונה בני אדם, בהם שוטרים, בפיצוץ של מחבל מתאבד ליד מתפללים שיעים בעיר מוזפרבד שבחלק הפקיסטני בחבל קשמיר. עוד 80 בני אדם נפצעו בפיגוע, באזור שבדרך כלל אינו מתאפיין באלימות על רקע דתי.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully