וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: מנהיגי אופוזיציה נעצרו, גופות נעלמו

יותר מ-15 מפגינים נהרגו בעימותים עם כוחות הביטחון, וכ-300 מתומכי האופוזיציה נעצרו. לפי הדיווחים, גופת אחיינו של מוסאווי נעלמה. עיתון ערבי: "העימותים מזכירים את ימיו האחרונים של שלטון השאה"

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

המהומות ברחובות אירן נכנסות ליומן החמישי, כאשר אלפים מתומכי האופוזיציה יוצאים לרחובות ומתעמתים עם אנשי כוחות הביטחון. על פי הדיווחים המגיעים מהמדינה, משמרות המהפכה האירנית עצרו היום (שני) לפחות שבעה מקורבים ויועצים בכירים של מנהיג המחנה הרפורמיסטי מיר חוסיין מוסאווי, שהפסיד בהתמודדות לנשיאות המדינה, ושל נשיא אירן לשעבר, הרפורמיסט מוחמד חאתמי. מוקדם יותר נעצר גם שר החוץ לשעבר איברהים יאזדי. במקביל דיווחה רשת הטלוויזיה הרשמית באירן כי יותר מ-15 בני אדם נהרגו בעימותים שפרצו בין מפגינים תומכי המחנה הרפורמיסטי לבין המשטרה, ביניהם גם אחיינו של מוסאווי.

מהומות בטהרן. רויטרס
עשרות אלפי מפגינים יצאו לרחובות/רויטרס

העימותים צפויים להתרחב בזמן הלוויות ההרוגים, וייתכן שבשל כך דאגו השלטונות "להעלים" את הגופה. אתר האינטרנט האירני נורוז דיווח כי קבוצה מתומכי מוסאווי התאספה בכניסה לבית החולים א-סינה שבטהרן, בו נמצאת גופתו של עלי מוסאווי, אחיינו של מנהיג האופוזיציה. "המשטרה ירתה גז מדמיע כדי לפזר את המפגינים", דיווח האתר. על פי דיווח באתר אינטרנט נוסף, בן משפחה של מוסאווי טוען כי לא ניתן לקיים את הלווייתו מכיוון שלא ניתן למצוא את גופתו.

"העימותים באירן מזכירים את ימיו האחרונים של שלטון השאה", זו הייתה הכותרתו הראשית הבוקר של העיתון הערבי החשוב "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. שלטונו של השאה הופל בשנת 1979 בעקבות מחאה עממית רחבה ולאחריו עלה שלטונו הדתי של חומייני. בימים האחרונים יצאו עשרות אלפי מפגינים אירנים לרחובות והתעמתו עם כוחות הביטחון. מרבית המהומות אירעו בטהרן, אולם גם בערים אחרות ברחבי המדינה. המשטרה האירנית מסרה כי עצרה 300 מפגינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עימותים בין מפגינים לאנשי כוחות הביטחון ברחובות טהרן. רויטרס
המשטרה האירנית מסרה כי עצרה 300 מפגינים/רויטרס

מאז מותו לפני שבוע של בכיר אנשי הדת באירן, הרפורמיסט מונתזרי, החריפה המתיחות בין תומכי הרפורמיסטים לכוחות הביטחון. אנשי מנהיג האופוזיציה מיר חוסיין מוסאווי ניצלו את חג ה"עשורא", כדי להפגין את התנגדותם לנשיא אחמדינג'ד, שלטענתם נבחר בבחירות מזויפות. בהפגנות בימים האחרונים קראו המפגינים להפיל את משטר הנשיא "הדיקטטור". הלוויות ההרוגים שייערכו היום צפויות להבעיר מחדש את הרחובות באירן.

(עדכון ראשון: 11:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully