וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט "הרב המתעלל": היה נגדו מסע אנטישמי

24.12.2009 / 12:19

פרקליטו של אליאור חן, המואשם בין היתר בגרימת כוויות לילדים והאכלתם בצואה, טוען כי המשטרה ניהלה נגדו "מסע פרסום אנטישמי" לשם הסגרתו מברזיל לישראל. מעצרו הוארך ב-10 ימים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: ענת ברק. קריינות: אילן שניג)


פרקליטו של אליאור חן ביקש הבוקר (חמישי) מבית המשפט המחוזי בירושלים לשחרר את "הרב המתעלל", הנאשם בשמונה אישומים של התעללות בקטין או בחסר ישע ותקיפת קטין או חסר ישע הגורמת חבלה חמורה. הסיבה: לטענתו, כתב האישום אינו תואם את בקשת ההסגרה שהוגשה לברזיל.

בדיון טען עו"ד אריאל עטרי, כי חן נחקר בעבר בפרשה דומה והוא עבר "חקירה טראומטית ואותו תיק נסגר בסוף החקירה". הוא הוסיף שלאחר שחן עזב את הארץ "הפרשה תפחה למימדים גדולים. מדינת ישראל הגישה בקשה להסגיר אותו, הוא לא נעצר, אלא רק לאחר שמשטרת ישראל פתחה במסע פרסום אנטישמי בברזיל שנועד להביא לזיהויו והסגרתו. אותם מעשים גרמו לפגיעה קשה בקהילה היהודית שאירחה את חן". הוא הוסיף שאותו "מסע אנטישמי" הופסק רק לאחר שחן התייצב בבית הסוהר בברזיל.

עוד טען הפרקליט, כי כי חלק גדול מהמעשים המיוחסים לחן בכתב האישום לא נכללו כלל בבקשת ההסגרה, ולכן לא ניתן להעמידו לדין באשמות אלה. כמו כן, הוא טען שחלק מהמעשים בהם חן נאשם יוחסו בבקשת ההסגרה למעורבים אחרים בפרשה.

לטענת עו"ד עטרי, בבקשת ההסגרה נטען רק שחן מעורב באופן מעשי בשני מקרים "קלים" יחסית בכתב האישום, אולם לא נטען כנגדו שלקח חלק במרבית מקרי ההתעללות המחרידים, בהם גרימת כוויות לילדים והאכלתם בצואה.

"בקשת ההסגרה עוצבה בזהירות עצומה על ידי מדינת ישראל מאחר שהיה ידוע לישראל כי החוק הברזילאי איננו מאפשר הסגרה בגין עבירות מסוימות. לכן המדינה בררה את העבירות היחידות שבהן יהיה מוכן בית המשפט הברזילאי להקשיב לבקשת ההסגרה. המדינה ידעה שאם תבקש להעמיד לדין את המשיב על עבירות אחרות, איש לא ייעתר לבקשתה בברזיל", טען עו"ד חן בדיון. "עם הגעת המשיב ארצה, פרקה מעליה המדינה את עולו של החוק ומבקשת לנהוג כרצונה תוך הפרת כללי יסוד בנושא ההסגרה".

השופט משה סובל קבע שיש לדון בטענות, אולם אפשר למדינה עשרה ימים כדי לגבש את תגובתה. חן יישאר במעצר עד אז.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully