וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיאניוק הקשיב באדישות לעדויות הניצולים

כשהוא חבוש בכובע קסקט כחול ומובל בכיסא גלגלים, הגיע ג'ון דמיאניוק לבית המשפט במינכן ושמע עדויות קרובי משפחה של קורבנות סוביבור

משפטו של ג'ון דמיאניוק חודש היום (שני) במינכן שבגרמניה לאחר הפסקה של שלושה שבועות, בשל מצבו הרפואי של הנאשם. דמאיניוק עומד לדין על שיתוף פעולה עם הנאצים וסיוע לרצח של 27,900 יהודים במחנה ההשמדה סוביבור בתקופת השואה. הבוקר שמע בית המשפט את עדותם של בני משפחות הנספים בסוסביור.

גם היום הגיע דמינאיוק לבית המשפט כשהוא מובל על כיסא גלגלים. עורכי דינו חוזרים וטוענים שהוא סובל ממחלה סופנית שאינה מאפשרת לו לעמוד לדין. בשבוע הראשון של משפטו האשימו מספר ניצולי שואה את דמיאניוק בזיוף חומרת מצבו הרפואי על מנת לזכות באהדה לקראת שמיעת העדויות המצמררות על רצח היהודים הסוביבור. "אני בטוח שהוא מזייף את מצבו הבריאותי", אמר תומס בלאט, ניצול ממחנה סוביבור בן 82.

בזה אחר זה עלו להעיד שמונה תובעים, שסיפרו עם דמעות בעיניים וכשקולם נשבר במהלך העדות, כיצד שרדו את השואה בזמן שבני משפחותיהם נספו בסוביבור. דמיאניוק עצמו מקשיב לעדויות בפנים חתומות, שאינן מגלות האם משהו מהעדויות אכן משפיע עליו.

בין העדים היה פיליפ יאקובס מהולנד, שצורף גם כאחד התובעים בהתאם לחוק הגרמני. הוא סיפר על רצח חברתו והוריו במחנה. "איבדתי את אהבת חיי ואני מתגעגע להורי כל כך", העיד יאקובס. "סוביבור הוא פצע פתוח שלעולם לא ירפא עבורי", הוא אמר לבית המשפט כשדמעות בעיניו. העד בן ה-89 סיפר כיצד איבד את הוריו, אחותו וחברתו בזמן שהצליח להימלט לבריטניה דרך בלגיה, צרפת, ספרד וקנדה כאשר הוא מאשים את עצמו במותם של אהוביו. "האירועים הללו שלטו בכל יום מחיי מאז ועד היום".

עד נוסף, בן 70, סיפר שהיה ילד קטן כאשר הוריו נלקחו למחנה בסוביבור. "אני תובע בשמם של הורי. אמא שלי הייתה בהריון מתקדם בזמן שמתה, אז אני תובע גם בשמם של אחי או אחותי שלא זכו להיוולד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully